Gå til innhold

asus G51 vs G53


fongogg

Anbefalte innlegg

Jeg har en FS XI 1546 som drar paa aarene, og hores ut som en F-16 naar viften drar i gang. Det orker jeg ikke mere og har da har et veldig enkelt spoersmaal.

 

Er det verdt aa legge de ekstra kronene i en Asus G53, eller er G51 mer enn godt nok for starcrat, en fremtidig diablo 3 og WOW samt filmer?

 

Hva mener dere?

 

Takker for alle svar!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De nyeste Asus'ene, G73 og G53, skal være mye bedre på å takle varme og støy enn de eldre Asus'ene, som G51.

 

Men ellers er det samme grunnregel for alle bærbare; De samler opp mye støv og dritt innvendig etterhvert som man bruker dem, dette fører til dårligere luftgjennomstrømming, og viften(e) må jobbe hardere for å kvitte seg med varmen - og bråker derfor mer. En regelmessig, gjerne halvårig rensing av maskinen er å anbefale.

Lenke til kommentar

Er G53 verdt de 2000 ekstra kronene eller er ytelsesforskjellene saapass smaa at det er lite a hente krone/ytelse?

 

eller finnes det andre alternativer der ute med unntak av MSI 660 som er godt nok men som kanskje har noe bedre batteri tid? Saavidt jeg har faat med meg saa holder g53, og msi ca 1.5 time.

Lenke til kommentar

Er G53 verdt de 2000 ekstra kronene eller er ytelsesforskjellene saapass smaa at det er lite a hente krone/ytelse?

 

eller finnes det andre alternativer der ute med unntak av MSI 660 som er godt nok men som kanskje har noe bedre batteri tid? Saavidt jeg har faat med meg saa holder g53, og msi ca 1.5 time.

 

Slenger meg på her, da jeg selv er på jakt etter en god gaming laptop (som helst kan kjøre litt på powersave)

 

G73 klarer 2:20 på powersave ifølge en kammerat :)

burde ikke g53 klare mer isåfall? :/

Lenke til kommentar

Nei.

 

G73 har 8 cellers batteri, G53 har 6 cellers batteri. Så batteritiden vil bli rundt det samme, muligens kortere på G53 da det kun er den større skjermen som drar med strøm siden resten av HW er så godt som identisk (tenker på i5 modellene).

 

2 timer er dog å regne som over snittet for gaming bærbare.

 

G53 er lett verdt 2k mer enn G51, mye bedre kjølesystem/byggekvalitet. Og ikke minst bedre ytelse.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...