Gå til innhold

Hvilken gaming ASUS ROG data?


Anbefalte innlegg

Okay, i januar i år var jeg i militæret i Kirkenes hvor jeg bestilte min Asus G51J 3D data, nå har jeg klart å ødelegge denne helt ved å være på lan og søle bortimot 1,5l cola på den i søvne.. (Ikke sovne ved en åpen colaflaske på lan folkens ;))

 

Så var jeg dum nok (?) til å kjøpe med en sånn idiotforsikring til den hos milrab. Greia er at nå sitter jeg og lurer på hvilken av maskinene deres jeg har lyst på, for jeg vil selge den så jeg får mer penger til en stasjonær gaming pc. Valgene er ganske rause, hele 2 maskiner, hvor av 1 er med nVidia 3D vision, den siste er en G73Jw. Siden med de 2 (3 men den siste er akkurat over den prisen jeg ga for min tror jeg) finner du her.

 

Det jeg lurer på er hvor interessert er folk i å kjøpe en data med 3D vision mot en som har full HD oppløsning? Selv har jeg hatt det mye morro med spilling i 3D, både Modern Warfare 2, C&C 3, Starcraft, WoW osv. Den fungerer faktisk, men er folk villige til å gi 2-2500 mer for en 3D data enn en vanlig..?

 

Jeg kommer ikke til å bryte forseglingen, så maskinene selges som jeg får dem fra milrab, regner med at jeg selger G73'en for en 12000 og G51'en for en 14 lapper. :)

 

Hvordan er interessen kjøp av disse?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okay, i januar i år var jeg i militæret i Kirkenes hvor jeg bestilte min Asus G51J 3D data, nå har jeg klart å ødelegge denne helt ved å være på lan og søle bortimot 1,5l cola på den i søvne.. (Ikke sovne ved en åpen colaflaske på lan folkens ;))

 

Så var jeg dum nok (?) til å kjøpe med en sånn idiotforsikring til den hos milrab. Greia er at nå sitter jeg og lurer på hvilken av maskinene deres jeg har lyst på, for jeg vil selge den så jeg får mer penger til en stasjonær gaming pc. Valgene er ganske rause, hele 2 maskiner, hvor av 1 er med nVidia 3D vision, den siste er en G73Jw.

 

For å være ærlig syns jeg ikke du skal selge, noe som har vært utsatt for brusskader.

Nå vet ikke jeg hva slags, skader, maskinen har fått, men av erfaring, er salg av slike produkter, som regel går ut over steder som QXL eller finn.no eller selgereren selv.

 

Husk at hvis personen klager, og sier maskinen er dårlig standard en personen trodde, en forventet, tror jeg kunden ikke vil handle flere ting.

 

Har du forsikring, bruk den, ellers er det å være forsiktig en bedre erfaring nestegang.

 

Det som irriter meg ivertfall, er folk som prøver å selge "søppel" på slike steder.

 

Under søppel kategorien er dette:

*Overklokket prosessor (Har blitt ustabil med tiden.)

*Ting som har fysisk blitt skadet (Enten skadet skjerm) eller mangler noe vesentlig.

*Ting som ikke virker, og som nesten ikke er lønnsomt å reparere.

*Falske Programvarelisenser, som stammer fra kina eller microsoft technet lisens.

 

Selv om man enten får informasjon om hva man får, virker jo det litt useriøst å selge slike ting, siden slike produkter kan folk tro fungere bedre en i virkeligheten.

 

Ofte mangler det bilder, og informasjon på hvor skadet utstyret er under salg, og da blir fort folk lurt. Finnes nok selgere som sier "skjermen har en liten ripe" men i virkligheten er ripen så stor, at skjermen er nesten ubrukelig.

 

Desverre er det nok en del som selger slike ting på finn.no og QXL. Bare fordi det er enkelt å selge der.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Du misforstod meg kraftig her, den skadede maskinen skal leveres inn, så det er valg av den nye jeg lurer på, for det er den som skal selges. Hadde aldri solgt en ødelagt masking til noen. :) Hehe

 

Dataen jeg skal selge skal selges slik som jeg får den fra milrab, i ubrutt forsegling. :)

 

Men takk for svar, skal sjekke QXL.no :)

Lenke til kommentar

Hvis maskinene du skal selge er nesten ny, gå ca 1000 kr ned i pris en hva tilsvarende koster. Med mindre du er veldig flink å selge.

 

Eller velg bud, slik at den som gir mest, får kjøpt maskinen, men du bør gi en del informasjon, hvordan maskinen har blitt behandlet, å sette maskinen i garasje på vinteren kan lett føre til lavere verdi.

 

Eller at maskinen har mye støv. Esken har skadet etc.

 

Hvor flink du er å oppgi priser, historikk, informasjon om maskinen, bilder etc des enkelere er det å selge.

 

Hvordan har du tenkt deg betaling? Forhåndsbetaling, delevis forhåndsbetaling? Kjøperen møtes hos deg etc?

 

Husk de fleste folk ikke vil forhåndsbetale 14 000 kr, uten sikkerhet. Kanskje du kan selge gjennom en bedrift eller nettbutikk? Fleste er ikke så glad i å ta med seg større kontanter til ukjente personer.

 

Hvis det er ny maskin, (byttemaskin) fra den skadet maskinen, kan det være forsikringselskapet foreslår reprasjon isteden, da er det ikke sikkert maskinen vil funger 100% hvis man er uheldig, så skal du selge en byttemaskin, bør du opplyse at maskinen tiligere har vært på reprasjon.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Nei altså:

 

Min Asus G51J 3D er gåen, da jeg kjøpte den, kjøpte jeg med fulldekkende forsikring fra nettbutikken, som dekker søleskader også, ved at de sender meg en ny datamaskin når jeg leverer inn min på den forsikringen.

 

Min maskinen er i samme klassen som G51Jx 3D, dette er da mest trolig maskinen jeg får, ny, fra www.milrab.no, og er da den jeg skal selge videre, i ubrutt forsegling, så den selges slik man får den fra nettbutikken.

 

Men det jeg lurte på var om folk er mer interessert i 3D løsningen enn ytelsen, for jeg kan sende mail til milrab og heller be dem sende en G73Jw, som ikke har 3D, men som leverer kraftigere spesifikasjoner. Denne maskinen er 2000 kroner billigere hos dem enn den jeg skal få, så jeg tror de har lite imot å sende meg den istedet.

 

Hadde du vært mer interessert i å kjøpe en data med nvidia 3D vision eller en data som er 17" og med GTX460m skjermkortet? :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...