Gå til innhold

[Løst] mouse4 som ventriloknapp på EDGE 3200?


srbz

Anbefalte innlegg

Hadde frem til i dag en MS Intelli 3.0, som nå er pensjonert etter slark og dårlig respons. Avløseren er Ace EDGE 3200, men jeg får ikke til å sette mouse4 som push-to-talk-knapp i Ventrilo.

Strengt tatt gikk ikke dette på Intelli 3 heller, men jeg løste problemet ved å sette scroll lock til ventriloknapp, og deretter binde mouse4 til scroll lock (slik at mouse4 registreres som scroll lock-tasten på tastaturet når den trykkes). Dette får jeg ikke til på EDGE 3200. Her har jeg imidlertid muligheten til å programmere makroknapper, men jeg fatter rett og slett ikke hvordan dette kan gjøres slik at funksjonaliteten blir lik. Jeg ønsker at "trykk ned mouse4" registreres som "trykk ned scroll lock", og "slipp mouse4" registreres som "slipp scroll lock".

 

Er det noen som har en god fix på dette, evt. ved bruk av macro? Jeg ønsker ikke faste intervaller (slik at scroll lock holdes inne i eksempelvis 5 sekunder hver gang mouse4 trykkes). Om det finnes en fix som gjør at jeg kan sette mouse4 til ventriloknapp uten å gå via scroll lock eller andre knapper er dette minst like velkomment :)

Endret av srbz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda, jeg har musen m/software, men jeg finner ikke ut hvordan jeg evt. kan lage en macro som gir meg den funksjonaliteten jeg ønsker. Altså hvordan jeg definerer en macro som registrerer et tastetrykk på tastaturet med samme intervall som jeg trykker ned en gitt museknapp.

Endret av srbz
Lenke til kommentar

Hvorfor bare ikke sette museknappen Mouse4 til en knapp som ¨ eller ' eller < ? Istedet for en Toggleknapp som Scroll - lock eller num - lock, og så sette den knappen du velgte i ventrilo? Da slepper du " holde og slippe" problemet, siden disse knappene ikke er toggle knapper, men bare hold knapper. Har en MX og mener at når jeg pleide å bruke ventrilo, trykte jeg bare ned mouse4 /5 uten å binde den til en annen knapp for å SÅ binde den til ventrilo, så jeg vet ikke helt hvorfor det ikke fungerer med deg. Ser ut som en flott mus uansett, vil gjerne ha den selv.

Endret av Haygon
Lenke til kommentar

Det er jo helt uvesentlig hvilken knapp jeg bruker. Jeg klarer ikke å binde mouse4 til G eller O i noen større grad enn jeg klarer å binde den til Scroll Lock.

Problemet er at jeg kun får lagd macro, og en macro gjør meg ikke noe godt så lenge nedtrykket må defineres med et fast tidsintervall, eller uten intervall i det hele tatt.

 

Forøvrig har jeg selv hatt MX518, og jeg er ganske sikker på at Ventrilo ikke støttet ekstraknappene der ut av boksen heller.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Jeg fant nettopp en løsning! Istedenfor å bruke musen sine egne makromuligheter eller push-to-talk via setup i Ventrilo, kan jeg gjøre dette i bindings.

 

Steg 1: opprett en ny binding. I eksempelet kaller jeg den "ppt".

 

027f7322dc2583a75b3c80fc9bfb4246.png

 

 

Steg 2: legg til en hotkey, jeg bruker tydeligvis mouse 5

 

d9885245c69806776b24e7151dfee395.png

 

 

Steg 3: velg "Current channel"

 

aedf9bc1983550d14023b4415b71017b.png

 

 

vips!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...