Gå til innhold

Retro: Wannabe, norsk PC-spill om mediekarriere


Anbefalte innlegg

Her er en nøtt til dere. Når jeg var liten (rundt ti år gammel kanskje?) spilte jeg og kameraten min et spill som het Wannabe. Jeg mistenker at det var skandinavisk utviklet, da det blant annet hadde karakterer som Arne Hjeltnes (muligens rundt da Gutta på Tur var populært altså).

 

Spillet gikk ut på at man startet på bunnen av hierarkiet, og man gikk rundt på kontoret og samlet poeng, samt utfordret de som var høyere på rangstigen til intellektuell duell. Den som vant fikk stillingen til den som tapte. Det er det jeg husker fra vage minner om spillet.

 

Da spør jeg, husker noen av dere dette? Har noe dette? Hvem utviklet det, hvor kom det fra?

 

Håper det finnes noen andre der ute som spilte dette. :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må gi litt mer å gå på tror jeg. Karakter som Arne Hjeltnes, eller var det faktisk Arne Hjeltnes?

 

Noen spill er bare utrolig vanskelig å finne igjen. Jeg har selv søkt i mange år etter et disneyspill jeg hadde når jeg var 3-4 år og som jeg spilte i dos. Var type lærespill med tall og bokstaver husker jeg.

Lenke til kommentar

Du må gi litt mer å gå på tror jeg. Karakter som Arne Hjeltnes, eller var det faktisk Arne Hjeltnes?

 

Noen spill er bare utrolig vanskelig å finne igjen. Jeg har selv søkt i mange år etter et disneyspill jeg hadde når jeg var 3-4 år og som jeg spilte i dos. Var type lærespill med tall og bokstaver husker jeg.

 

Det skulle være Arne Hjeltnes, men stemmene til karakteren ble gitt av impresjonister. Det var også diverse andre norske mediefolk med, og jeg tror Røkke var en av dem (uten å vite sikkert).

 

Desverre husker jeg lite detaljer fra spillet. Jeg vet det er lite informasjon, men jeg tenkte å slenge ut det jeg har og se om noen husker det. :)

Lenke til kommentar
  • 12 år senere...

Vet denne tråden er eldre en min egen karriere menmen, Husker jeg spilte dette spillet, og at som nevnt man kunne velge karakterer som arne hjeltnes, kjell inge røkke, og også alex rosen.. har aldri lyktes å finne dette spillet, eller informasjon om det heller, for spillet er sikkert fra rett rundt tusenårsskiftet..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...