Gå til innhold

Dine top 5 favorittfilmer!


TheSoapmaker

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvilke 5 filmer liker du mest av alle? Kan være greit å se hvilke filmer folk liker best, mtp at jeg kanskje jeg oppdager nye filmer og kanskje oppdager nye også. :D

 

Ja, jeg oppdaget at du oppdaget sånn at jeg oppdaget også. Neida, bare mobber deg!

 

Mine topp 5 må vel være

 

Inception

Fight Club

The Prestige

Avatar

Saving Private Ryan

 

Ikke nødvendigvis i denne rekkefølgen, men er blandt mine topp filmer som jeg kom på i farten.

Lenke til kommentar

Kan nevne at jeg er utrolig interesert i film, men har dessverre ikke sett så utrolig mange gode filmer enda. Kan slenge opp en top 5 da, over filmer som er mine favoritter nå.

 

The Shining

The Elephant Man

2001

Stalker

The Godfather 2

 

Er utrolig mange filmer jeg liker, og som alle har vær sine kvaliteter. derfor hater jeg egentlig å sette opp lister selv, men elsker å lese andres^^

Lenke til kommentar

  1. Baron Prásil
  2. Doro no kawa
  3. Beloe solntse pustyni

Resten vet jeg ikke, og orker ikke finne ut.

Hehe, godt å se at min Doro no kawa propaganda begynner å bære frukt. 3 av 6 er forøvrig ikke så verst. Bra jobbet. :yes:

 

Komplett liste:

 

1. Baron Prasil - sprelsk konfettieske av visuell poesi

 

2. Muddy River aka Doro no kawa - ømt om vennskap mellom barn på samfunnets skyggeside; det hele skildret av Japans svar på Terence Malick. Kort sagt, den nær perfekte film.

 

3. White Sun of the Desert - vakker, vemodig og akk så herlig russisk fest av en film

 

4. Coach to Vienna - krigsdrama ledsaget av suggererende bilder og nydelig musikk, hva mer kan man ønske seg?

 

5. Night and the City - film-noir par excellence

 

Bonusfilmen er selvsagt den hardkokte australske kultklassikeren Wake in Fright

Endret av Montag
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...