Gå til innhold

Har bestilt Toshiba AC100-10D med operativsystem Android 2.1, er den bra?

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Eg meiner MSN chat. Trur det heiter dette.

Ok. Det skal visstnok finnes MSN-klienter for Android, men om det betyr at man også kan finne det for AC100 vet jeg ikke.

Den mini pc'en eg har er Toshiba NB200.

Eg har 2 gb minne på den og Windows 7, men utruleg treg i forhold til alt annet eg har har:(

Min Compaq Mini311c har samme CPU, like mye RAM, kjører Win7 Home Premium, men den har Nvidia ION LE "skjermkort" og ikke Intel GMA950, noe som kanskje gjør at den raskere oppdaterer skjermbildet (som er på hele 1366x768, 11.1").

Misforstå meg ikke - det er den tregeste PC'en jeg har - men jeg synes ikke den er uakseptabelt treg hvis man tar prisen i betraktning (2995,- i vår en gang). Mer en grei nok til email, surfing og enkel teksteditering. Tipper chatting også hadde gått helt fint.

Det ser forøvrig ut til at AC100 har omtrent samme skjerm og tastatur som NB200, etter bildene å dømme.

Akkurat nå ville jeg vel si at dårlig skjermoppløsning, uvant brukergrensesnitt og usikkerhet omkring tilgang til Flash-player, MSN Chat client og annen programvare er de største ankepunktene mot AC100. Alt unntatt det første punktet kan det vel komme/finnes en løsning på.

Endret av nebrewfoz
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

I ditt tilfelle ville jeg avbestilt AC100, og heller installert Ubuntu netbook-remix eller noe tilsvarende på din Toshiba NB200.

Det vil være omtrent samme opplevelsen for deg, spesielt hvis du bare skal bruke msn, surfing osv. Detdu går glipp av (hovedsaklig) er hdmi og avspilling av hd.

Endret av Stefanus
Skrevet

Maskinen har innebygget messenger tjeneste (tilsvarende msn), slik at chatting fint kan gjøres på maskinen. Skjermoppløsningen er tilstrekkelig for den normale bruker. Simkortplassen er tilstede, men etter hva jeg har lest er det ikke tilkoblingspunkter for simkortet på denne modellen. Mulig de har planer om å lansere en ny modell med støtte for dette.

Skrevet (endret)

Ok, da ser eg kan vente med å bruke pengene til Ipad'en kommer på banen. Eg har fått stoppet ordren. Takk for all hjelp:) Det er greitt at det er billigt, men eg ser at eg enkentlig ikkje har bruk for den.

Endret av balder
Skrevet

Eg lurer no på om eg skal kjøpe denne til henne slik at ho får seg ein eigen PC til jul?

http://www.elkjop.no/product/data/mini-pc/ASLUSDG0B021/acer-aspire-one-d255?Selected=Specifications#tProductTabcontent

Nå skjønner jeg ikke helt her. Skal du kjøpe en dårligere pc til samme pris? Du ga ikke akkurat inntrykk av at du trengte en ny separat pc tidligere.

Som sagt, det eneste ankepunktet mot ac100 er noen mindre detaljer i software, som helt sikkert vil bli utbedret.

Skrevet

Eg lurer no på om eg skal kjøpe denne til henne slik at ho får seg ein eigen PC til jul?

http://www.elkjop.no/product/data/mini-pc/ASLUSDG0B021/acer-aspire-one-d255?Selected=Specifications#tProductTabcontent

Nå skjønner jeg ikke helt her. Skal du kjøpe en dårligere pc til samme pris? Du ga ikke akkurat inntrykk av at du trengte en ny separat pc tidligere.

Som sagt, det eneste ankepunktet mot ac100 er noen mindre detaljer i software, som helt sikkert vil bli utbedret.

Slik eg forstod det på dere 3 som har svart så vil ikkje denne pc'en dekket behovet til min datter. No har me bestemt i familien at det blir ikkje nokon fleire pc'er. Me får klare oss med 2 bærbare, 1 mini og 2 stasjonære. Dessutan så har ungene PS3, Xbox360(faktisk 3 stk), psp, NDS, Iphone, Ipod, Wii, Ps2, Gamecube, Xbox:)

Ein får tenke som så at viss pc'en hadde ordiner pris ville eg kjøpt den da. Neppe. Dessutan så har eg funnet ut at Android systemet er veldig knotete iflg hjemmepc. Blir nok ein Ipad så eg får komplett dupledingsamling:) Har egnetlig ikkje bruk for den heller, men ......

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...