Gjest Gjest Skrevet 20. november 2010 Skrevet 20. november 2010 Hei! Jeg er en gutt på 14 år. Jeg snuser 2 ganger daglig, kunne gjerne tatt flere men jeg klarer å holde meg. Det jeg lurer på er ; er det farlig og snuse 2 ganger? Takker for svar på forhånd
Gavekort Skrevet 20. november 2010 Skrevet 20. november 2010 Om du er lur så slutter du mens du har muligheten. Jeg anbefaler å vente til du blir eldre, for jeg kan love deg at mye vil forandre seg til da. Uten at jeg skal bestemme noe. Ja, snus er på ingen måter godt for deg. Det verste du påtar deg, er avhengigheten. Du kan fort svi av alle pengene dine etter som forbruket ditt øker (og det VIL det) og trangen blir større. Foreldrene dine vil sikkert også blir sinte når du tar et så stort valg i en så ung alder. 2
Solosuper Skrevet 20. november 2010 Skrevet 20. november 2010 det er alltid farlig å snuse, det samme gjelder røyk. det er ikke til å komme i fra. du snsuer lite, og det er jo bra. seff burde du ikek gjort noen av delene, for det blir vanskeligere og vanskeligere å slutte etterhvert som du blir eldre. men dette er jo ikke noe man hører p åi den alderen. snakker av erfaring. ta å les litt her inne, men ta deg en pris før du begynner å lese:) http://www.helsedirektoratet.no/tobakk/snus/ 1
Gavekort Skrevet 20. november 2010 Skrevet 20. november 2010 Trådstarter snuser lite. Det gjorde jeg også når jeg begynte. Forbruket øker, og det øker fort! 1
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2010 Skrevet 20. november 2010 Jeg prøver å la være å snuse, men jeg klarer ikke! Jeg må ha 2 stk fast og kunne gjerne tatt mange flere! Er jeg avhengi? Hva burde jeg gjøre sånn at jeg kan slutte? Takk for svar
Quote Skrevet 20. november 2010 Skrevet 20. november 2010 (endret) Trådstarter snuser lite. Det gjorde jeg også når jeg begynte. Forbruket øker, og det øker fort! Det merket jeg også. Først brukte jeg èn boks på kanskje ti dager. Nå blir det mer to eller tre bokser på ti dager. Du er ikke fysisk avhengig dersom du klarer deg med to stykker om dagen. Det er bare noe du tror. Jeg tror heller det er snakk om en vane. Du har kanskje fått deg en vane å måtte ta en snus etter skolen, eller når du står opp om morningen. Endret 20. november 2010 av Quote
Gavekort Skrevet 20. november 2010 Skrevet 20. november 2010 Jeg prøver å la være å snuse, men jeg klarer ikke! Jeg må ha 2 stk fast og kunne gjerne tatt mange flere! Er jeg avhengi? Hva burde jeg gjøre sånn at jeg kan slutte? Takk for svar Ja, du er avhengig. Det er ikke så vanskelig å slutte, bare slutt å kjøpe snus. Kjøper du tobakksvarer selv, eller er det andre som kjøper til deg?
Solosuper Skrevet 20. november 2010 Skrevet 20. november 2010 hiv snusboksen og putt en kjærlighet i munnen hver gang du får lyst på en snus. så leser du om stygge bivirkninger og stygge bilder på nettet:) du er ung, og vil du ha dame så hold deg unna snus:) lov å prøve dere
cowboy bob Skrevet 20. november 2010 Skrevet 20. november 2010 (endret) Jeg prøver å la være å snuse, men jeg klarer ikke! Jeg må ha 2 stk fast og kunne gjerne tatt mange flere! Er jeg avhengi? Hva burde jeg gjøre sånn at jeg kan slutte? Takk for svar Du bare innbiller deg at du er avhengig, fordi du forventer det. (kommer an på hvor lenge du har holdt på da naturligvis, fikk ikke inntrykk av at du har snust halve livet for å si det sånn) Det beste for å slutte er enten å ta det mindre og mindre eller å bare slutte tvert. Gi bort snusen du har atm og bruk opp pengene dine så snart du får dem så du ikke har anledning til å kjøpe. Endret 20. november 2010 av Cowboy Bob 1
Warz Skrevet 20. november 2010 Skrevet 20. november 2010 (endret) Nå skal vi gjøre et lite tankeekspriment. La oss si at jeg sa til deg følgende: "Hvis du ikke snuser i et helt døgn skal du få 1 million kroner!". Jeg tror vi skal kunne være enig om at du hadde fint klart å la være snusingen dette døgnet for 1 million kroner. La oss nå utvide litt, kunne du klart 2 dager for 1 million kroner? 3 dager? 1 uke? Hvis du kunne fått 1 million kroner i en alder av 14 år skulle du vel lett droppet snusing en måned?? Eller kanskje et år? Nei du, det er nok ikke det at du ikke KLARER å slutte. Det er at du ikke VIL. Snusingen kommer til å koste deg dyrt, både helsemessig og økonomisk, at du derved ikke slutter viser bare at du er en person som verdsetter midlertidig nytelse framfor økonomi og helse. Endret 20. november 2010 av Warz 2
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2010 Skrevet 20. november 2010 Jeg får en kompis av meg som er 18 til å kjøpe for meg. Som sagt har jeg prøvd mange ganger å la være men jeg klarer ikke. ;s
Quote Skrevet 20. november 2010 Skrevet 20. november 2010 (endret) Da tror jeg ikke du vil nok. Som sagt ovenfor, kjøp deg noe søtt å tygge på istedenfor. Mange bruker tyggis. Dersom du absolutt VIL slutte, kan du si til kompisen din på 18 år at uansett hva du sier, så skal han IKKE kjøpe snus til deg. For du vil vel tross alt slutte? Endret 20. november 2010 av Quote
Gjest Gjest Skrevet 20. november 2010 Skrevet 20. november 2010 Takk for svar! Skal prøve de tipsene dere har kommet med!
Gavekort Skrevet 20. november 2010 Skrevet 20. november 2010 Jeg får en kompis av meg som er 18 til å kjøpe for meg. Som sagt har jeg prøvd mange ganger å la være men jeg klarer ikke. ;s Si til kompisen din at du vil slutte, men trenger hjelp. Så han må ikke kjøpe snus til deg uansett hvor desperat du måtte være.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå