Gå til innhold

Symantec blokkerer nettet mitt på noen sider, men ikke alle...


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Så for en stund siden brukte jeg skolepcen hjemme med chrome, da begynte symantec endpoint protection å blokke internett tilgangen, ti minutter av gangen... Dette skjedde en gang på skolen, men omtrent hele tiden hjemme...

Jeg snakket med IT-folka på skolen, som mente det var virus på en av maskinene i nettverket mitt.. men er nesten 100% sikker på at det ikke var noe virus + sider ble akkurat like blokket når bare var denne pcen i hele nettverket som ble brukt...(blir det nå og)

Men etter en god stund gikk dette vekk og har ikke skjedd siden. Eller i hvertfall ikke før idag.

 

ps. mener (husker ikke helt) at nettet ikke ble blokkert når jeg var på nett, mens jeg var på besøk hos min bror rundt den tiden...

 

Jeg fikk pcen reinstallert og formatert idag, og den funket helt fint, jeg kom hjem, lastet ned google chrome og brukte det en liten stund. Men så startet problemene. Denne blokkingen startet igjen.. (bilde som vedlegg).

 

Så jeg bestemte meg for å teste hvilke sider som ble blokket.. testet med chrome og firefox:

 

Funker (Chrome):

 

 

 

 

Funker ikke (Chrome)

 

 

 

 

Funker ikke (FireFox)

 

 

 

Merk:

-Når en side som dagbladet blir blokket, kommer jeg fortsatt innpå facebook, men de fleste bilder er ikke synlig, men dette er bare hvis jeg trykker innpå facebook rett etter advarselen om blokkeringen kommer opp...

 

-sjekket med Secunia, alt er oppdatert.

 

-Når jeg bruker Firefox, får jeg opp varsel på sider som hardware.no at jeg mangler Adobe Flash Player 10.1.102... Kan det ha noe med det å gjøre? (vil liksom ikke installere et sikkerhetshull til, dersom det ikke er nødvendig :p)

 

 

1. Kan det ha noe med nettverksinnstillinger, om jeg har valgt: offentlig, hjemme eller arbeid?

2. Kan det ha noe med at nettet mitt er krypter WPA/WPA2? (mener det er WEP på skolen).

3. Er det noen som har peiling hva dette kan være? (Har bare hørt om en annen på skolen dette har skjedd med, men så har jeg ikke intevjuet hele skolen heller da...)

 

Setter pris på alle svar :)

 

se der ja, med en gang jeg postet dette, ble det blokkert igjen -.-

 

ps. Tidligere har IT-folka uttalt at "Chrome ikke funker på skolenettverket..." Men har ikke utdypt dette mer...

post-224095-0-71529200-1290197941_thumb.png

Endret av theguy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Anbefaler deg å avinnstalere Symantec med en gang, gjorde det samme på min skole PC og innstalerte Avira istede.

 

og broren min på sin hadde også nett problemer, viste seg at det å avinnstalere Symantec løste det.

 

Ps. du kan bryte IKT avtalen, men jeg tviler på at de blokkerer deg fra nette pga du skifta antivirus :p

Lenke til kommentar

Anbefaler deg å avinnstalere Symantec med en gang, gjorde det samme på min skole PC og innstalerte Avira istede.

 

og broren min på sin hadde også nett problemer, viste seg at det å avinnstalere Symantec løste det.

 

Ps. du kan bryte IKT avtalen, men jeg tviler på at de blokkerer deg fra nette pga du skifta antivirus :p

 

Ja, løser seg å "disable" det, men har lyst å ha det på dataen :p

Ingen anelse hva det kan være som forårsaker dette? Eller hvordan jeg kan løse det, uten å avinstallere symantec ?

må jo være en grunn til at det bare skjer med meg og en annen på skolen, og at det ikke skjedde mer etter en stund første gangen...

Endret av theguy
Lenke til kommentar

Edit:

 

-Jeg forsøkte å bytte nettverksinnstillingene til fra offentlig, til hjemmenettverk, til arbeidsnettverk.. funket ikke.

-prøvde og å blokkere 3. parts info cookies og slå av javascript i chrome, ikke noe hell.

-Deretter testet jeg alle sidene jeg testet i chrome og mozilla i explorer og opera. Ingen sider ble blokket.. (Opera gav, som mozilla beskjed om at jeg må innstallere flash player..

 

Kan det ha noe med det å gjøre ? anyone?

Endret av theguy
Lenke til kommentar

Hei :)

 

"ps. Tidligere har IT-folka uttalt at "Chrome ikke funker på skolenettverket..." Men har ikke utdypt dette mer... "

 

Dette tørr jeg nesten vedde på er 120% bullshit, de kan ikke blokkere en nettleser fra skolenette uten grunn?

 

Men du fant da løsningen :p Få bort symantec? Men du vil ikke, så da får du nesten leve med det da :roll:

 

"-Når jeg bruker Firefox, får jeg opp varsel på sider som hardware.no at jeg mangler Adobe Flash Player 10.1.102... Kan det ha noe med det å gjøre? (vil liksom ikke installere et sikkerhetshull til, dersom det ikke er nødvendig :p)"

 

Du kan vell se på youtube regner jeg med? Da har du flash player. Da installerer du alle oppdateringene, inkludert 10.1.102. Den tetter sikkerhets hull som kansje er i den gamle versonen.

"2. Kan det ha noe med at nettet mitt er krypter WPA/WPA2? (mener det er WEP på skolen)."

 

Skal ikke ha noe som helst å si.

 

 

~ Submit

ps. bilde av den popupen er ikke farlig, alle får den hele tia :)

Lenke til kommentar
"-Når jeg bruker Firefox, får jeg opp varsel på sider som hardware.no at jeg mangler Adobe Flash Player 10.1.102... Kan det ha noe med det å gjøre? (vil liksom ikke installere et sikkerhetshull til, dersom det ikke er nødvendig :p)"

 

Du kan vell se på youtube regner jeg med? Da har du flash player. Da installerer du alle oppdateringene, inkludert 10.1.102. Den tetter sikkerhets hull som kansje er i den gamle versonen.

 

~ Submit

 

Nope, kan ikke se youtube videor i opera eller firefox.. Burde jeg installere det`? :p

Lenke til kommentar

Fortsatt ingen som har en anelse hvorfor dette skjer og hvordan man kan ordne det?`(Uten å måtte avinstallere symantec..) ?

Opera er liksom ikke det samme som Chrome..

 

edit: med noscript og adblockplus i mozilla blokkes mye færre sider..

Endret av theguy
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Oppdatering: IT-fyren på skolen sendte en mail til AV "eksperten", dette er svaret som kom tilbake:

 

<

Hvilke nettsider som virker i Chrome eller Mozilla gir it-seksjonen ingen support på.

 

Vi gir kun support på IE8.

 

 

Symantec

 

Ja symantec stenger det trådløse nettet heime hos han.

 

Han får et denial of service attack fra egen router.

 

Det betyr at enten er det nettsiden han forsøker å nå som gjør noe, eller det er en annen computer som forsøker å infisere hans maskin (det kan være en i samme hus eller en annen kunde hos nettleverandør). En test kan være å prøve om det samme skjer i skolenettverket.

 

Hvis ikke er det trolig en annen pc som forårsaker problemet.

 

>

 

 

 

Men det kan da ikke være virus? Ettersom jeg har fått det når alle pcer er av, og det kommer akkurat når jeg går på sider i mozilla men ikke i opera, det er jo helt ulogisk?

 

+ det har skjedd med to jeg vet om. En på samme skole. Og en som bare slo det av hver gang til det ikke skjedde mer...

 

ps. det har skjedd en gang på skolen, men bare en. Og mener det kanskje skjedde når jeg besøkte min bror, men er så lenge siden at jeg ikke husker :p

 

 

Eneste jeg ser som mulighet er at det var en oppdatering (?) som rettet på en feil?

Noen andre som har en annen teori :) ?

 

takker for svar.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...