Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Arvestrid, urimelig søster?


Gjest Søster

Anbefalte innlegg

For å være helt ærlig forstår jeg ikke at du innerst inne setter penger høyere enn ditt eget kjøtt og blod. Skal man ikke kunne støtte seg på hverandre i en familie? Det eneste du og din bror gjør er å slå beina vekk under søstra deres når hun prøver reise seg - når dere i realiteten burde hjulpet henne.

 

Jeg håper aldri noen av mine barn oppfører seg slik mot hverandre når jeg en gang går bort.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg håper aldri noen av mine barn oppfører seg slik mot hverandre når jeg en gang går bort.

Du kan leve og dø i håpet - eller du kan gjøre noe mens du ennå lever som fjerner enhver tvil med tanke på hvordan du ønsker at din formue skal disponeres (og etter hvert arves). De færreste (- meg selv inkludert -) gjør dette i tide, og når arvingene plutselig står der og lurer, så kan mye skje.

 

I denne konkrete saken hadde alt vært mye enklere dersom foreldrenes avtale med søsteren hadde stadfestet svart på hvitt hva som skulle skje dersom en eller begge av foreldrene gikk bort før de 5 årene hadde gått. (Men jeg vet om folk som er såpass overtroiske at de ikke tør å snakke om slikt av frykt for at det skal skje, så det er ikke alltid så lett.)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...