Gå til innhold

Forslag til Mobo, CPU, RAM og evt PSU?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nå har tiden kommet for å oppgradere litt tror jeg og i den sammenheng tenkte jeg å prøve å bruke den snarveien her som så mange andre bruker.

 

Før i tiden har jeg alltid satt meg inn i alt som er på markedet, og ut ifra dette har jeg valgt de delene jeg trenger til oppgradering. Denne gang har jeg egentlig ikke tid til dette pga stor pågang med jobb osv.

 

 

Hva er jeg ute etter?

 

CPU: i5, vet ikke om det feks er no vits med quad?

Prisområdet 1000-1500kr

 

Mobo: Ikke noe "pro" eller "deluxe" kort med masse extra, jeg vil ha mulighet for SLI, trenger IKKE innebygget wifi, lyd, grafikk osv..

Prisområdet 1000'ish kr

 

Minne: 6-8gb. Usikker på om i5 skal ha 3 eller 4 brikker? :\

Prisområdet ????

 

PSU: Vurderer sterkt å kjøpe en ny PSU også, er en Corsair 750w nok i dagens PCer? Jeg kommer nok ikke til å kjøpe det siste grafikk kortet på en stund og sitter idag med et 260gtx. Har forøvrig 6 disker (derav 1 raptor) i pcen, men raptoren skal byttes ut med en SSD rundt juletider, eller når Intel slipper Gen 3 (venter på benchmarks og utsalgspriser)

Prisområdet her er vel rundt en 800-900kr

 

Kabinett: Skal ha dette også etterhvert, jeg skal IKKE ha noe med vinduer, lys eller andre blikkfangere. Det skal være anonymt men gjerne ha god plass, minimumskravet er vel 1 dvdrom+6 disker.

Prisområdet usikkert, har ikke tittet noe på dette enda.

 

Kan også være greit å kunne handle alt på ett sted, men hovedsaken her er altså hvilke hovedkort, prossessorer og minnebrikker jeg bør gå etter..

 

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...