toazty Skrevet 15. november 2010 Skrevet 15. november 2010 sitter med minien og der kommer det bare opp BSOD når den prøver å starte opp windows prøver også å starte den opp i sikkerhetsmodus , same shit. så nå sitter jeg litt hjelpeslaus. er det noe jeg kan gjøre selv eller er det bare å sende den inn? har ikke ekstern cdrom eller OS på minnepinne :/ BSOD kommer opp og er der 0.1 sec så får ikke sett hva problemet er heller.
geir__hk Skrevet 16. november 2010 Skrevet 16. november 2010 Hvor ny er denne maskinen din? Maskiner av nyere dato pleier å kunne starte et eget gjennopprettings-os ved å trykke en ellerannen tast FØR windows loader. Sjekk manualen. Lykke til
Lednar Skrevet 16. november 2010 Skrevet 16. november 2010 (endret) Ved POST skal det komme opp en knapp for å komme inn i BIOS. Her vil jeg anbefale å sjekke minnet og HDD om du har mulighet. Forsøk å starte Windows med cmd. Skriv inn "sfc /scannow", etter det "chkdsk /f". Disse vil sjekke mappene til Windows for feil, og sjekke HDD for feil. Alternativt er å starte gjenopprettingskonsollen for å rulle tilbake til sånn PCen var når du fikk den. EDIT: Kom på en ting, før Windows laster kan du jo trykke F8 for å få opp flere alternativer. Her skal du ha mulighet for å disable automatic restart etter BSOD. Da vil du få se feilmeldingen. Endret 16. november 2010 av Lednar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå