Gå til innhold

E-post telefon - midt på treet økonomisk sett.


myhken

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg sitter å vurderer å kjøpe en ny telefon, og har egentlig ikke så mange krav. I dag bruker jeg en telefon som er 4 år gammel, så alt er vel bedre.

Men skal jeg kjøpe ny telefon, er det en ting jeg ønsker, og det er muligheten til å lese, og sende epost, samt logge meg inn på enkelte websider.

 

Så en grei skjerm, enkelt å kunne skrive og lese epost, kunne logge meg inn på enkelte websider. Og det er det.

 

Har Tele2 i dag, og er det noen av disse telefonene som passer mitt behov?

 

https://shop.tele2.no/

 

Om ikke, har komplett.no, netshop.no eller mpx.no en telefon til mitt bruk som jeg kan bruke med mitt Tele2 abonnement og som ikke koster skjorta? Kanskje rundt 2.500 kroner i kontantpris, mer om jeg kan ta en av Tele2 sine, der jeg betaler x antall kroner per måned i ett år.

 

Ønsker heller ingen kjempe kloss av telefon, jo mindre jo bedre, men skjerm er viktig, så det kommer over størrelsen.

 

Har ingen behov for bra kamera, musikk muligheter etc etc. Er de der, er det et pluss, men e-post og hjemmesider blir det viktigste. Wifi er jo en fordel, ikke noe krav.

 

Håper på noen raske tilbakemeldinger...

Endret av myhken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei! Til 2500 får du ganske fin telefon :)

 

Jeg ville vurdert denne nykommeren fra samsung: http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=612572

 

Det er mye verdi for pengene i den telefonen og jeg vil tro den matcher behovet ditt veldig bra. Fysisk tastatur er også et pluss dersom mail er viktig siden den er mye raskere å skrive med.

 

Hvis du ikke føler dette er en passende telefon - hva ville du endret? Størrelse/merke/pris/os/etc?

Lenke til kommentar

Det var jo en lovende telefon. Jeg liker Samsung, har hatt Samsung telefoner de siste 8 årene, så dette var absolutt noe å se på. Synd de ikke har den på lager da...

Men prisen var bra, tastatur er jo absolutt en fordel og ellers virker spesifikasjonen bra.

 

Noen som kan slå denne på pris, men tilsvarende funksjoner? Og noen som har noe om hvorfor jeg eventuelt ikke bør kjøpe denne telefonen?

Lenke til kommentar

Gjør et prissøk - mye mulig den er tilgjengelig og/eller billigere et annet sted.

 

Tviler på du finner noen til samme pris og mer funksjonalitet. Måtte vært noe a la LG Optimus One eller noe i den duren. HTC er generelt overpriset. Klart, X10 mini pro er jo en kandidat men vil tro denne er bedre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hmmm, har fått et lite dilemma...

 

Har bestilt Galaxy 551 telefonen, men den kommer nok ikke før i neste uke. Er ventet inn til landet i morgen.

Men, kjøpte også en HTC Desire telefon som jeg fikk i går, den har også Android 2.2, 3.7" skjerm, så større enn Samsung telefonen, bedre CPU etc.

 

Etter å ha brukt HTC telefonen i ett døgn nå, er jeg egentlig nokså fornøyd med telefonen. Den er super på e-post og websider. Har nå koblet opp fire epost kontoer + gmailen min på telefonen. Jeg kan logge meg inn på alle sider jeg bruker til webhotell, DNS admin, e-post hosting etc uten problemer.

 

Så nå sitter jeg å vurderer, skal jeg ha to nye telefoner, eller holder det med HTC Desire, og så bruker jeg den gamle til jobb tlf?

Ikke lett det her, trodde ikke HTC Desire var så bra.

 

Og etter å ha lest denne testen: http://www.phonearena.com/reviews/Samsung-I5510-Review_id2538

og sett videoen derfra, så vet jeg ikke om det tastaturet blir SÅ mye bedre. men jeg knoter litt med skjermtastaturet på Desire, så skikkelig tastatur kan kanskje være noe for meg...

 

Hva hadde dere gjort? Jeg kommer jo ikke til å gå rundt med to slike telefoner på meg hele tiden, så det blir jo eventuelt den som er best. Og siden jeg liker Desire allerede, kanskje Samsungen blir liggende hjemme store deler av tiden.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke "hjerte" til å utnytte systemet med å teste ut noe for å så levere det tilbake. Kanskje hos Elkjøp, men ikke hos de butikkene jeg bruker hver måned.

 

Siden leveringen ble utsatt til neste uke, og fortsatt står som ubekreftet, leste jeg noen tester osv, og kom frem til at HTC Desire Z nok er telefonen for meg. Den er like god som Desire telefonen jeg har i dag, men har tastatur i tillegg.

 

Så da ble det denne jeg gikk for. Tok den via Tele2 og fikk den til 999 kroner, + 239 per måned i ett år. Men det er jo firmaet som skal betale, så det gjør ikke noe.

 

HTC-desire-Z_1-420-90.jpg

 

http://www.techradar.com/reviews/phones/mobile-phones/htc-desire-z-717296/review?artc_pg=14

Lenke til kommentar

Ja, pris har jo endret seg litt, jeg tenkte å kjøpe cash uten abonnement, men så fant jeg jo ut at jeg uansett skulle ha et nytt nummer til firmaet, og derfor kjøpte jeg Desire telefonen.

Desire Z telefonen kjøpte også hos Tele2, men med mitt nåværende nummer. Men da må jeg betale 239 per mnd i 12 måneder, og så er det gratis igjen.

Prisen ble derfor en helt annen. Kontant koster jo Desire ca 3.900 og Desire Z 4.200 kroner, så ja de er jo mye dyrere enn Samsung telefonen.

 

Den totale prisen jeg betaler er som følger:

HTC Desire: 3.367

HTC Desire Z: 3.867

 

Uansett, to gode telefoner til ca det du betaler for en Iphone. Den er sikkert bedre på mange områder, men Desire har alt jeg trenger, og da er jeg fornøyd. Trolig enda mer fornøyd med skikkelig tastatur.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...