Gå til innhold

Sony Ericsson Xperia X8 - Er det mulig å innstallere et annet tastatur?


Chivas

Anbefalte innlegg

Ja, har kjøpt denne telefonen til min mor, og det er passe uvant for henne med touch kan man si :D

 

Men, en av ulempene er at det ikke går an å velge telefontastatur for å skrive meldinger. Det er kun qwerty, og det blir for smått og knotete for henne - knapt så hun klarer å skrive en enkel melding under 10 mins ;)

 

Så, er det noen løsning? Program fra market kanskje?

Endret av Chivas
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Oky, so much for Android and user-friendliness :-D

 

Det som er litt villt, er at x10 mini f.eks, som har samme programvaren mer eller mindre, faktisk har dette tastaturet. Skjønn det den som kan! Vel, Android, som skal være så gjevt på mange måter, burde da sannelig meg hatt mulighet til å kunne ha såpass valgmuligheter :thumbdown:

Lenke til kommentar

1. Big fingers keyboard

2. Legg inn .apk filen fra en x10mini.

 

Qwerty tastaturet på x8 er et av de første jeg har prøvd, og jeg lærte meg og skrive på det i løpet av et par minutter. Det er ikke for smått til å skrives på med mindre hun har hendene til en diger håndtverker. Mest sannsynlig gjør hun det feil. Øvelse gjør mester.

Endret av -Zeitgeist-
Lenke til kommentar

2: hvor finner man den?

 

Ja, hun kommer jo fra en tradisjonell candybar, og er helt fersk med touch - så øvelse gjør helt sikkert mester. Det tar derimot ikke vekk fakta om at telefontastatur er lettere å skrive på...jeg selv, som har masse touch erfaring - tastet glatt feil på x8 (selvom jeg riktignok traff veldig mye bedre enn hun ;) )

Men har også sett at man kan innstallere noe htc_ime greier...noe å satse på?

Lenke til kommentar

2: hvor finner man den?

 

Ja, hun kommer jo fra en tradisjonell candybar, og er helt fersk med touch - så øvelse gjør helt sikkert mester. Det tar derimot ikke vekk fakta om at telefontastatur er lettere å skrive på...jeg selv, som har masse touch erfaring - tastet glatt feil på x8 (selvom jeg riktignok traff veldig mye bedre enn hun ;) )

Men har også sett at man kan innstallere noe htc_ime greier...noe å satse på?

 

 

For å få tak i apk filen fra en x10mini så kan du enten spørre på http://forum.xda-developers.com i på ett av x10 mini boardsene. Tipper du har mest flaks under "development". Eller spørre i x10mini tråden her på forumet. Jeg gjetter på at det vil fungere, men jeg kan ikke garantere det. Vet ikke hva det siste du referer til er :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...