Gå til innhold

Hvordan ser det perfekte sosiale nettverk ut?


Vemund Eldegard

Anbefalte innlegg

For tiden driver jeg å koder ett sosialt nettverk som er enkelt og bruke. Du får utlevert en profil når du registrerer deg slik på alle andre sosiale nettverk som Facebook og Twitter. Du kan legge til venner og skrive statuser.

 

Men poenget med dette innlegget er, hvordan ser du for deg det perfekte sosiale nettverk? Hva må jeg gjøre for at du skal kunne bruke dette sosiale nettverket? Visst du hadde vært 100% fornøyd, hvordan ville du spredd nyheten om dette sosiale nettverket?

 

Håper dere svarer meg med mange gode argument eller mot argument.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja, tviler virkelig på at det er rom for ett nytt sosialt nettverk nå om dagen. Med mindre du har ekstremt flaks, samt sinnsykt mye å bruke på reklame og utvikling så ser det nok litt dødt ut. Amerikanerne hadde Myspace og andre lignende tjenester, nordmenn hadde blink, biip og nettby. Facebook tok over alt fordi "alle" var der. Snøballeffekten gjorde kort prosess på allerede etablerte samfunn som ikke hadde noe viktig å by på. Twitter har en annen brukermasse og annet bruksområde, så derfor klarer det å konkurere mot facebook, rett og slett fordi de ikke er konkurenter.

 

Jeg kan skjønne at det kan være nyttig å lære seg, men du bør nok ha mye mer å komme med om du i hele tatt skal få brukere utenom din nærmeste vennekrets. Enten får du komme med noe stort som ingen har tenkt på, eller kjøre på med en facebook / nettby klone satt mot ett eller flere nisje markeder.

Lenke til kommentar

Det kommer an på. Det fine med facebook er at du kan samle alt på et sted.

Jeg bruker facebook til å planlegge arrangemang, huske fødselsdatoer og gi beskjeder til flere personer samtidig. Jeg bruker også facebook når jeg skal spre informasjon enkelt til alle mine venner samtidig, som for eksempel en nyhet eller en sang eller andre morsomheter.

 

Hva du skulle fått ut av et nytt sosialt nettverk som facebook ikke har (eller kan få, gjennom apps) vet jeg ikke.

 

Jeg ville brukt facebook eller jungeltelefrafen for å spre ditt prosjekt, om det var bra nok til å kunne ta over for facebook eller leve side om side.

 

Legger til:

Det jeg savner med facebook er en bedre fotobehandling. Galleri.

Har en svensk venninne som bruker bilddagboken, noe jeg virkelig skulle ha sett facebook stjal.

Endret av KvitKnekt
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...