Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Barnevakt og betaling


Gjest Lise

Anbefalte innlegg

Jeg hadde aldri i verden fått meg til å betale under 150kr timen for å passe to unger, 200kr for å passe tre når det er en fagarbeider som skal passe barna. Regner med disse barna ikke er i barnehagen siden det snakkes om å passe dem fra f.eks. 07.30-16.30. Da har foreldrene mye kontantstøtte å bruke til formålet. Jeg synes faktisk ikke 1200kr er for mye å forlange for en hel dags arbeid.

 

Nå er det mulig jeg skumleste litt for mye her, men du forteller ikke noe om frekvensen? Hvor ofte gjør du dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå misforstår du det jeg skriver. En barnehageansatt har ikke nødvendigvis den lønnen dere skisserer over her (200 kroner timen for tre barn). Det skal jeg love deg at jeg ikke hadde da jeg jobbet i barnehage.

 

Selvsagt avhenger det av alderen, men jeg har store problemer med å se hvor fryktelig krevende det er å gjøre for et normalt oppegående menneske. Hvis det er veldig slitsomt for en person, setter jeg nesten spørsmålstegn ved hvorfor vedkommende velger å være barnevakt. Men det er litt off-topic.

 

Jeg har ikke sagt at vedkommende skal få 30-50 kroner timen for TRE barn. Det er vanlig (som dagmamma) å få rundt 30-50 kroner i timen (hvitt) per barn. Nærmere 35, som jeg også nevnte. Jeg sier så at jeg synes det ikke bør gis mer enn maksimalt 130 kroner timen for tre barn, men heller nærmere 80. Om folk velger å ikke være barnevakt for det er jo helt greit, da får man heller justere prisene, men jeg synes det er galskap å skulle betale folk stort mer, spesielt når de så absolutt ikke må skatte av pengene (og det måtte jo foreldrene i førsteomgang).

Lenke til kommentar

Det er ikke det samme å ha en 14åring og en 25åring som barnevakt. Tipper mange foreldre ikke hadde hatt noe imot 2-300 kr ekstra utgifter på en helaften for å få en "ordentlig" barnevakt istedenfor en prepubertal jentunge.

 

Takk for at du sier det samme som jeg har forsøkt å få frem en stund. Kunne ikke vært mer enig. :)

Og la meg legge til: særlig hvis det er snakk om to små unger på 1-2 år og deres søster på 4, samtidig. Om jeg hadde hatt unger hadde jeg aldri i livet overlatt alle tre til en fjortenåring alene.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...