Gå til innhold

Hvor mye for en et år gammel pc?


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har funnet ut at jeg muligens vil selge noen av de gamle pc'delene mine samlet for å kjøpe nye :) Hvor mye tror dere jeg kunne fått for dette?

 

1 AMD Phenom II X2 550 3.1GHz, AM3, 85W, 7MB, Boxed

1 Chieftec Super Series PSU 650W Modulær 14cm Fan, 4x SATA, 6 pin PCIe, 20/24 pi

1 Crucial DDR3 1333MHz 4GB KIT, CL9, Kit w/two matched DDR3 2GB, 240pin

1 Gigabyte GA-MA770T-UD3P, Socket-AM3 AMD 770+SB710, ATX, DDR3 , Firewire, GbLAN, PCI-Ex

1 XFX Radeon HD 4890 1GB "xXx" GDDR5 PCI-Express 2.0, 2xDVI-I, HDMI, HDCP, 900MHz

 

Jeg tenkte rundt en 4000 til 5000, Jeg gav jo 7000 for dette pluss kabinett, dvd-brenner og hdd.

 

Hva tenker dere?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har dessverre ikke så mye å si hva du kjøpte det for. Prisene synker raskt og brukte komponenter har mye lavere salgsverdi enn nye varer. Som jeg skjønner det, skal du ikke selge kabinett, hdd og dvd-rom. Kun de fem komponentene du ramser opp.

 

Satt opp ca samme delene i prisguiden. Totalsum for nye varer er rundt 4000,-. Brukt får du kanskje 2000-2500 for disse.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

okei...

 

Men ville du da tatt 50% av prisen om enda et år til da ?

 

nei! to år gamle produkter kjøper ikke jeg... i hvertfall ikke siden de komponentene blir regnet som gamle og svake.

jeg har en kamerat som kjøpte en eksrem gamer for 4 år siden. da hadde han et skjermkort som kostet 4000 kr. idag er det verdt 450kr, altså NYTT, men samme skjermkort... det sier seg selv. utviklingen innen pcer, går med en ekstremfart. skal du selge komponentene dine eller pcen hel, som er ett år gammel, må du gå for max 50%, med mindre du selger den til en som ikke fårstår seg på data..

 

selv har jeg en sånn vanlig stasjonær pc, ikke gamer altså, men vanlig hjemmepc som jeg kjøpte for 4 år siden for 6000 kr. idag er ikke den verdt mer enn 500 kr! og da ville kjøperen få en gammel printer og skjerm med på kjøpet.... poenget er at ingen kjøper slikt lenger.... kanskje en pensjonist som ikke skal gjøre annet enn å spille litt kabal på start-menyen.

Lenke til kommentar

det jeg præver å si: skal du i det hele tatt klare å selge pc-en din, selg den før den blir regnet som "søppel". og reduser prisen kraftig! om ett år til og i hvertfall om to blir pc-en din sett på som ubrukelig. slike ting havner oftest i søppla.. :)

 

om f.eks to år til ville jeg ikke ha pc-en din om du ga meg den gratis...

Lenke til kommentar

Har dessverre ikke så mye å si hva du kjøpte det for. Prisene synker raskt og brukte komponenter har mye lavere salgsverdi enn nye varer. Som jeg skjønner det, skal du ikke selge kabinett, hdd og dvd-rom. Kun de fem komponentene du ramser opp.

 

Satt opp ca samme delene i prisguiden. Totalsum for nye varer er rundt 4000,-. Brukt får du kanskje 2000-2500 for disse.

Enig med han her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...