Gå til innhold

displacement - treningslogg


Anbefalte innlegg

Eyyy,

 

Treningslogg må man ha. Jeg kommer hovedsakelig til å fokusere på styrketrening samt kosthold, men all form for trening og hardere fysisk aktivitet skal jeg få med. Kanskje også litt dagligdagse hendelser.

 

Hovedmålet mitt er å bli sterkere og øke sakte, men sikkert i vekt.

 

Om meg

 

Kjønn: Gutt

Alder: 15 (2.11.95)

Vekt: 55,7 kg (6.11.10)

Høyde: 170cm

 

Det blir forresten innveiing på søndager (evt. lørdager).

 

Litt historie

 

Når jeg var mindre var jeg en glad og normalvektig gutt. Jeg spilte fotball, og var over middels interessert i idrett. Noen år gikk, og moren min ble diagnostisert med brystkreft. Dette var på samme tid som fotballen ble mye mer seriøs, og vi ble slått sammen med noen som var litt eldre. Sakte skjedde det en forandring, jeg ble mindre sosial og kuttet ut fotballen.

 

Jeg kan enkelt se tilbake nå og se at diagnosen til moren min virkelig rammet meg psykisk. Noe annet som enda er en utfordring den dag i dag er at faren min har bipolar lidelse, et veldig alvorlig tilfelle. Han har gjort helt sprøe ting, som jeg ikke vil gå inn på her og nå.

 

Alt dette kontribuerte til at jeg begynte å trøstespise (til en viss grad), ble mye mindre sosial og fikk et drastisk lavere aktivitetsnivå. Jeg la på meg en god del, og selvbildet mitt ble ganske forskrudd. Jeg fikk lyst til å slanke meg.

 

Oh noes.

 

Det var en gradvis prosess, men mot slutten spiste jeg rundt 200-300 kCal om dagen, og trente opp i mot 2 timer sykling, jogging og lignende, hver eneste dag. Dette medførte et ekstremt tap av vekt, og en høy andel av dette var selvfølgelig muskler. Jeg ble diagnostisert med anoreksi, på mitt laveste var jeg 36 kg på 160 cm. Helvete på jord.

 

Den dag i dag føler jeg meg toppers, kroppen min er litt rar til tider og jeg er enda over middels opptatt av kosthold, men annet enn det - helt toppers.

 

/end

 

Trening

 

Jeg har fulgt StrongLifts 5x5 en liten stund, men jeg bestemte meg nå nylig for å bytte over til Madcow 5x5 som er et veldig likt program. Jeg trener mandag, onsdag og fredag og prøver å få gått litt turer i helgene. De første øktene jeg kommer til å logge her vil være ganske lette.

 

Selv syntes jeg ikke styrken min er noe å skryte av, men en av grunnene til at jeg trener er jo nettopp for å øke den! Jeg har dessverre ikke noen veldig spesifikke treningsmål, jeg syntes det er litt vanskelig å vite hvor store økninger i styrke jeg kan forvente.

 

1RM ligger rundt her (har ikke testet nøyaktig):

- Knebøy; 80 kg +

- Benkpress; 50 kg +

- Markløft; 90 kg +

 

Kosthold

 

En ”bulk”-versjon av PF (periodisk faste/intermittent fasting) med ca. 14-16 timers faste. Maten går i all slags frukt og grønnsaker, laks, karbonadedeig, nøtter av diverse slag, havregryn, skyr naturell og litt MyoProtein. Jeg har ikke helt funnet ut hvilket kalorinivå jeg burde ligge på for å legge på meg 0,250 – 0,5 kg i uken (som er det jeg prøver på).

 

Nå i starten ligger jeg på 2200-2400 kCal på treningsfrie dager og 2400-2600 kCal på treningsdager.

 

Kommer til å justere etter framgang.

 

Bilder

 

Anoretiske meg; 13-14 år, 36-40 kg, 160 cm (WARNING: Sterke bilder)

 

ip0651.jpg

 

 

Meg nå; 15 år, 55-56 kg, 170 cm

 

ddolz4.png

 

 

Avsluttende ord

 

Kanskje litt lang førstepost, men la gå. :thumbup:

 

 

*hopper utfor en klippe med fallskjerm og epic musikk*

 

 

;)

Endret av displacement
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Uke 1 –Madcow 5x5 - Mandag 8.11.2010

 

 

Kosthold:

 

196.7g protein

255.7g karbohydrater

75.6g fett

 

= 2,443 kCal

 

 

Trening:

 

Knebøy

35 kg x 5

42 kg x 5

52 kg x 5

60 kg x 5

70 kg x 5

 

Benkpress

22 kg x 5

27 kg x 5

32 kg x 5

37 kg x 5

42 kg x 5

 

Stangroing

22 kg x 5

27 kg x 5

32 kg x 5

37 kg x 5

42 kg x 5

 

Benløft

KV x 12

KV x 12

KV x 12

 

 

Kommentar:

 

Bra økt og (planlagt, men jeg holder meg alltid til planen ;)) kosthold.

 

Veldig lette vekter, og dette skal være en "heavy day". Litt flaut.

 

7/10

Lenke til kommentar

Uke 1 – Treningsfri - Tirsdag 9.11.2010

 

 

Fin treningsfri dag med skole og bandøving (jeg spiller trommer :)). Næringsinntaket er der det skal være. Jeg skulle egentlig ha en liten presentasjon i engelsk om Canada i dag, men den ble utsatt til fredag (bra i den forstand at jeg får øve mer, nervøsitet har jeg heldigvis ikke så store problemer med )! :D

 

 

Kosthold:

 

191.4g protein

215.2g karbohydrater

73.6g fett

 

= 2,253 kCal

 

 

 

Bra jobba! Ser ut som du har et sunt forhold til mat nå og får i deg det du trenger :D Godt å se!

 

Keep going :D

Tusen hjertelig takk for det! :D Jeg er litt overfokusert til tider, men det hindrer heldigvis ikke inntaket mitt.

Lenke til kommentar

Uke 1 - Madcow 5x5 - Onsdag 10.11.2010

 

 

Kosthold:

 

217.9g protein

222.2g karbohydrater

73.8g fett

 

= 2,407 kCal

 

 

Trening:

 

Knebøy

35 kg x 5

42 kg x 5

52 kg x 5

52 kg x 5

 

Overhead Press

22 kg x 5

25 kg x 5

30 kg x 5

32 kg x 5

 

Markløft

47 kg x 5

57 kg x 5

65 kg x 5

75 kg x 5

 

Planken

KV x 60 sek

KV x 60 sek

KV x 60 sek

 

 

Kommentar:

 

Lett og fin økt, spesielt knebøyen var som luft. Dette er en "light day". Bra kosthold, jeg vurderer å poste opp dagens mat. We'll see.

 

7/10

 

 

Sterk historie! Ser veldig mye bedre ut nå, bare å fortsette med treninga og ligge i kalorioverskudd så blir det konge :thumbup:

Tusen takk for det! :D Innveiing på søndag, så da får vi se hvordan vekta ligger ann. ^^

Lenke til kommentar

Jepp, så her er dagens matinntak. Hvor mye det blir totalt i form av kCal/protein/fett/karbs kan du lese i posten over. :)

 

Dagens matinntak (i helt tilfeldig rekkefølge)

 

- 50g MyoProtein Mocca

- 1 Skyr Naturell

- 2 store epler (400g)

- 1 stor banan (170g)

- 400g karbonadedeig

- 3 egg

- 2 agurk

- 2 små pakker med mini gulrøtter

- 150g glutenfri havregryn

- 40g mandler

 

Vanninntaket ligger på rundt 4 liter +/- :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Uke 1 – Treningsfri - Torsdag 11.11.2010

 

 

Vanlig skoledag uten noen spesielle hendelser. Logging av skole er det siste jeg gidder, og sikkert det siste dere vil lese om. ;)

 

Bra kosthold. Jeg prøver å ha litt høyere fettinntak og lavere karbinntak på treningsfriedager, og lavere fettinntak og høyere karbinntak på treningsdager. Ikke gått 100% hittil. Protein prøver jeg å holde nogen lunde stabilt.

 

 

Kosthold:

 

184.4g protein

208.8g karbohydrater

83.9g fett

 

= 2,269 kCal

 

 

 

Jævlig bra matinntak! Skulle ikke tru du har hatt spisevansker! Jeg er mektig imponert. :thumbup:

:D Tusen takk! De postive tilbakemeldingene dine gjør virkelig susen for motivasjonen min! :)

 

 

:sick: :sick: :sick:

 

Bra innsats!

Haha, er du seriøs? :p Jeg skulle gjerne spist fler, men jeg prøver å holde meg til en om dagen pga. av pris (og så det ikke blir overkill av protein). :)

 

 

Fint å se at du har kommet deg over alle nedturene dine. Sterk prestasjon! :thumbup:

 

Veldig bra å se at du tar kostholdet så seriøst. Ser ut som du spiser veldig riktig også. Tror dette kan bli veldig bra etterhvert. Husk å ha tålmodighet og skynd deg sakte, så kommer også resultatene etterhvert :)

Tusen takk for det! :) Tålmodighet er veldig viktig, ja. Det er litt vanskelig å holde motivasjonen på topp hele tiden, men det er det store bilde som teller så. :D

Lenke til kommentar

Uke 1 - Madcow 5x5 - Fredag 12.11.2010

 

 

Kosthold:

 

215.6g protein

279g karbohydrater

62.9g fett

 

= 2,516 kCal

 

 

Trening:

 

Knebøy

35 kg x 5

42 kg x 5

52 kg x 5

60 kg x 5

75 kg x 3

52 kg x 8

 

Benkpress

22 kg x 5

27 kg x 5

32 kg x 5

37 kg x 5

45 kg x 3

32 kg x 8

 

Stangroing

22 kg x 5

30 kg x 5

37 kg x 5

42 kg x 5

50 kg x 3

37 kg x 8

 

Barbell curls

20 kg x 8

20 kg x 8

20 kg x 8

 

 

Kommentar:

 

Fin økt! Det har vært en ganske krevende dag fysisk, så matinntaket mitt skulle kanskje vært et hakk høyere, men la gå. Jeg skulle egentlig lagt til en eller annen mageøvelse på slutten, men jeg føler at alt av mageøvelser er innmari lett. Er det noen som har forslag til øvelser hvor jeg kan legge på litt belastning?

 

Jeg klarte å få i meg mer karbohydrater og litt mindre fett, det er bra. Det blir en veldig mild form for karb-cycling.

 

7/10

 

Det holder seg jevn og trutt på 7/10! Når jeg tenker meg om skulle kanskje onsdags-økten ligget nede på 6-ern, men det spiller ingen stor rolle.

Endret av displacement
Lenke til kommentar

Uke 1 – Treningsfri - Lørdag 13.11.2010

 

 

Litt høyere matinntak grunnet høyere aktivitetsnivå. Jeg har nesten lyst til å begynne å jobbe målrettet med sykling/jogging, men jeg tror jeg holder meg til styrke. Jeg er sliten som en sau, så nå skal det bli deilig med en god natt søvn.

 

Jeg gikk tom for MyoProtein forresten, så det ble litt mindre protein enn vanlig. Sikkert ingen big deal, jeg trenger nok egentlig ikke så mye protein på 56 kg, heh.

 

 

Kosthold:

 

146.0g protein

271.1g karbohydrater

83.8g fett

 

= 2,400 kCal

 

 

400g karbdeig og 500g potet fra gårsdagen:

 

vxzosg.jpg

 

Jeg er så flink til å ta bilder <33333

Lenke til kommentar

Uke 1 – Treningsfri - Søndag 14.11.2010

 

 

En av de lateste dagene mine på lenge, jobbet med lekser og spilt PS3 hele dagen. Matinntaket kunne kanskje vært et hakk høyere, men jeg er stappmett.

 

Jeg skulle egentlig veid meg i dag, men det glemte jeg helt. Litt kjipt, men ikke så viktig så lenge jeg får gjort det neste søndag/lørdag. Jeg går litt på feelingen (hvordan jeg føler meg på trening m.m) og hvordan jeg ser ut i speilet, badevekta er ikke det mest nøyaktige såå. :)

 

 

Kosthold:

 

150.7g protein

204.5g karbohydrater

65.0g fett

 

= 2,006 kCal

 

 

Å klare å stappe i seg alt det der på en gang er jo helt sinnsyk! :p du spiste vel bare ett måltid den dagen eller? laugh.gif

Jeg spiste også litt på skolen (for blant annet å bryte fasten), og litt før trening. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...