Gå til innhold

Garanti / Reklamasjon på CD brenner


TBJ

Anbefalte innlegg

Quote:

Mitt poeng med at jeg ikke likte at Multicom bare sier at han må henvende seg til Plextor direkte er at Plextor (i dette tilfelle i Belgia) ikke nødvendigvis har kjennskap til norsk kjøpslov. Det kan derfor være vanskelig for en "liten forbruker" å nå fram med saken.

 

Du MÅ ikke henvende deg til Plextor, du kan godt sende brenneren til Multicom (de kan ikke nekte deg det)

Forskjellen er at hvis du sender den til Multicom må du selv betale portoen, og at du må vente minst en uke ekstra før du før tilbake reparert/ny brenner. (posten tur/retur Multicom plus tiden det tar før de får sendt den vidrere)

Ved henvedelse til Plextor tar det maks to dager før det kommer en budbil på døra og henter brenneren, og den blir levert på døra igjen i løpet av en uke eller så.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

normalt bruk...den er jo lagd for å skulle tåle å bli brukt..slike ting testes jo med extremt høye min max timer i bruk.

 

 

Quote:


On 2002-02-02 12:20, bollatex skrev:

borre:

"Normalt bruk" eksisterer ikke for en datakomponent, derfor er det i praksis INGEN reklamasjonsrett for slike deler! Garantien er alt kunden har å forholde seg til!

Svært mange er ikke klar over dette, og da er det trist at det blir gitt oppfordringer om "å vise til lovverket" på feil grunnlag......

B.T.


Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...