Gå til innhold

Er dette en bra bok for å lære java ?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den er jævels bra!

Deitel har etter min (og mange andres) mening de beste lærebøkene. Bruker selv java2 advanced og Internet & www, how to program og digger de.

Det som står i boka der kommer nok til å være relevant ganske lenge siden det er mest basic. Sånne ting forrandrer seg ikke. Hvis du holder deg til den java-versjonen som følger med boka (eller 1.3) så er du nok sikret en bra innsikt i språket.

Lenke til kommentar

Som sagt, det er en bra bok...både den og Advanced-utgaven. Har begge, og de gjør jobben! Gjerne litt store eksempler etterhvert som inneholder en del "unødvendig" i forhold til det aktuelle emnet som blir omtalt, men det er og det eneste jeg har noe å utsette på.

 

Enden: hvor er avataren din? Kjenner deg jo ikke igjen lengre :)

Lenke til kommentar

Altså, skal du lære C++ og Java samtidig så kan du jo få det problemet uavhengig av hvilke bøker du bruker. Deitel er en god bok. Om du blir forvirret er vel mer opp til deg :) Hva med å lære et språk om gangen? Tankegangen er uansett rimelig lik, ihvertfall på de fleste områder. Blir mer syntakst-problemer i tilfelle vil jeg anta.

Lenke til kommentar
Enden: hvor er avataren din? Kjenner deg jo ikke igjen lengre :)

 

Workstationen min har gått grundig på trynet... :grumpy:

http://forum.hardware.no/viewtopic.php?t=127169

Det skjedde heldigvis rett etter at jeg hadde flyttet servervirksomheten min til en ny dedikert server, men alle javafilene + servletene + avataren ligger fortsatt på den...

 

edit

Skal lære applikasjonsutvikling i vb.net til høsten. Satser på at det går greit sammen med java

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...