Gå til innhold

Test: Sony Ericsson Xperia X8


Anbefalte innlegg

Er ikke mye seriøs testing på disse gutta ser jeg.. Bestillte X8 nå når den kom i svart på NetOnNet, og da var den foresten ferdig oppdatert med Android 2.1..

Menyene osv kan INGEN klage over for du kan laste ned apps og dill så du får en helt egen meny og hjemmeskjerm med flere widgets på skjermen og endel annet snacks. Det er trossalt Android.. Der finst alt av apps og dill til de ;) Har funnet mye mer kult på android market enn på appstore på en iphone..

Byttet faktiski ut iPhone 3GS til fordel for X8 da jeg ikke ville ha noen stror klumpete iPhone som jeg ikke engang liker. (iPhone er ikke noe annet enn ett overpriset mote produkt som du får lite igjenn fopengene av!)

 

Batteriet på X8 er helt okej når man stiller ned skjerm belysningen + skrur av wifi, bluetooth og datatrafikk når du ikke bruker det.

Du får widget (2stk orginalt. ene har også batteri status) med snarveier til å skru av eller på disse funksjonene og selv om datatraffikk er avskrudd mottar du fortsatt mms ;)

Den kobler seg kjapt opp mot wifi i de fleste tilfeller og er helt fin å surfe med og bruke facebook. Anbefaler foresten Opera Mobile for de som synst den orginale leseren er kjedelig f.eks.

 

Litt dårlig behandlig av musikk på selve tlf og der er ikke equalizer, men lyden er derimot bra! Den er uberørt og du får dermed bra lyd om du har ett skikkelig headsett eller kobler den til ett bra anlegg der du slipper å bruke noe equalizer.

Personlig syns jeg equalizer er noe dritt da det gjør at musikken blir fremstilt feil. Men noen headsett/øreplugger trenger f.eks bass økning eller diskant økning, og da er det litt kjipt at funksjonen mangler. Men for meg spiller det ingen rolle.

 

At kameraet er dårligere enn på X10 mini er ren LØGN!!! At det er 3,2mp istedefor 5mp har INGENTING å si for bildekvaliteten!! En normal person vil aldri ha behov for mer enn 3,2mp kamera uansett! Det ENESTE som teller er linsekvaliteten! Og den er typisk nyere Sony Ericsson.. Bra bilder i dagslys og i bra lysforhold, men dårlig i mørke områder.

Testet kameralyset på X10 mini her en dag og det er ubrukelig på mer enn 30cm avstand spør du meg, så lyset savner jeg ikke! Kansje som en lommelykt i nøden, men den funksjonen trur jeg ikke er på x10 alikevel..

Ofrer lett ett spinkelt lys og ett par megapixel for å få en større og bedre skjerm! Eneste minuset er at jeg skriver ganske fort noen ganger så tastaturet sliter litt på sms.. Men ellers har skjermen knall bra respons imotsetning til det de sier i testen! Følger også med skjermbeskyttelse som er tilpasset, så da slipper du riper. Stort pluss når sånt følger med..

Følger også såklart med usb kabel + lader som duy setter in usb kabelen i. (syns der kunne vært 2stk kabler, men det er meg..)

2Gb SD micro kort er med i pakken, men den støtter opptil 16Gb ifølge SE selv. Kansje 32Gb om du er heldig.. Har ikke testet dette.

Og om du kan koble lydkabel i anlegget på bilen eller andre plasser så er det bare å koble til mobilen via 3,5mm lyd-kontakten så har du fiks ferdig handsfree!! Du juster lyden på anlegget og bruker mobilens egen mikrofon. Fungerer overaskende bra! =)

Hvertfall når mobilen min ligger i midtkonsollen nede med håndbrekken eller i hylla forran girstangen..

 

Dette ble LAAANGT... Men konklusjonen er hvertfall at kommer det en X8 Pro med QWERTY tastatur som på X10 mini Pro, så er det en fullkommen middelklasse/størrelse Android 2.1 mobil!! Men er kjæmpe fornøyd med X8 uansett. Ikke for stor, og ikke forliten. 3" skjerm er igrunn ett minumum uten at det går veldig utover brukervennligheten.

 

Mvh en som tester mobiler litt mer seriøst enn Amobil (og slipper å dra frem brukermanual for dummies) Hehe =P

Endret av MobileX
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 måneder senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...