Gå til innhold

Kristne underslår milliarder!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

http://dt.no/nyheter/kristne-underslar-milliarder-1.5764280

 

Klar problemstilling! o.O

 

Mine meninger:

 

Javell, men da kuttes statskriken, og alle kirker blir revet, deretter får kirken selv kjøpe kirkeplasser og bruke egne penger for å bygge disse kirkene.

 

Nå er jo dette et tverrkirkelig opplegg, jeg vil gjette (uten noen form for statistikk eller fakta å vise til) at majoriteten av de faste seerne til VN tilhører andre kirkesamfunn enn statskirken. Ser da ikke at det er VN sin oppgave å holde ett av kirkesamfunnene med lokaler.

 

Kirkene i Norge er sett på som historiske, antikvariske objekter og blir da vedlikeholdt på "lik" linje med slott, krigsminner, fornminner osv.

 

I agurksaken du viser til står det også klinkende klart at det er gud og ikke staten eller skattebetalerne som blir snytt for milliardene her. Regner med at det eventuelt er han som må reise sak i dette tilfellet.

Lenke til kommentar

nei, "Kristne underslår mlrd" fra gud. Hvem betaler for teologi utdanning, kirker, hvem må gji penger til statskirken? Hvor kommer prestens lønn fra?

Nei, altså... Nå veit jeg ikke hvor du vil hen :)

Er det ikke gud som er fornærmede her? Som er blitt snytt?

 

..og han betaler ikke for utdanning eller lønn, i alle fall ikke i dette livet har jeg hørt :roll:

Endret av romhelten_spiff
Lenke til kommentar

det er jo i dag, det samme?

 

Nå blander du dessuten de ulike kirkesamfunnene i Norge i en eneste stor graut. Du viser til en artikkel som sier at 400000 personlige kristne i landet underslår gud med milliarder. I dette tallet finner du folk innenfor alle kirkesamfunnene i hele landet vårt...

 

Det du EGENTLIG mener er å si at statskirken bør avskaffes. Det er en helt annen diskusjon, og jeg ser ingenting i agurksaken som sier noe som helst om dette... Den saken er jo også temmelig utdebattert mener nå jeg.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...