Gå til innhold

Dell med nye XPS bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dell har nå sluppet en ny serie med bærbare XPS pc'er, XPS 15 og XPS 17.

 

Jeg så meg ut dell sin XPS 17 tommer, med quad core 840qm på 1,86 ghz, og GT445 3GB grafikkort. Det jeg lurer på er om denne klarer å kjøre final fantasy xiv uten lagg? grafikken skal visst være gddr3

 

Jeg vil si ja, den skal klare og kjøre det uten lagg.. Var ikke lett og finne noen tester av GT445, men:

 

The gaming performance is intended to be on a level with the Mobility Radeon HD 5830-5850

 

Og recommended skjermkort for FF xiv er NVIDIA® GeForce® GTX 460..

 

Så da fant jeg ett annet spill for og sammenligne FPS på de forskjellige skjermkortene.

 

Far Cry 2 1900x1200:

 

NVIDIA® GeForce® GTX 460 58 FPS

 

Radeon HD 5830 34 FPS

 

Radeon HD 5850 50 FPS

 

Geforce GT 420M som er en dårligere utgave av GT 445 klarer Far Cry 2 på high med 37FPS og 19 FPS på ultra settings..

 

Så ja, jeg mener GT445 skal klare FF uten lagg..

 

EDIT: minimum system req for FF xiv er NVIDIA GeForce 9600 som klarer Far cry 2 med high settings på 19 FPS.

Endret av Lionel_Luthor
Lenke til kommentar

Bare husk at GTX 460 og GTX 460M ikke er det samme kortet ... bærbarversjonene er alltid langt svakere enn stasjonærkortene.

Det samme gjelder f.eks. HD 5850 ... bærbarversjonen heter det samme (vel, faktisk heter bærbarkortet Mobility Radeon HD 5850, hvis man skal flisespikke), men er svært langt unna stasjonærkortet i ytelse.

 

De anbefalingene som står på spillene gjelder alltid stasjonære kort og prosessorer, og det må man ta hensyn til.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå har jeg ihvertfall informert forumet her om at dell har gitt ut nye XPS pc'er.. Jeg tenker jo selv at 445m gt kortet ikke er akkurat det beste, men tenker at 3gb med videominne kan kompensere for det, selv om det kortet kanskje ikke er bedre enn mid-end.. eller så er jo den serien billigere enn mange andre, da du kan får 840qm og 3gb grafikk til rundt 12000... Fant også ut at final fantasy xiv ikke har fått bedre score enn 4-4.9, så da er det kanskje bedre å vente til ps3 versjonen kommer ut, da jeg ikke har så stort behov for ny pc akkurat nå...

 

Er det noen som har tenkt til å kjøpe den nye xps pc'en? Kom gjerne med 3dmark scores, hva den yter i spill, om den er verdt pengene osv...

Lenke til kommentar

Dell's XPS serie av bærbare var jo Dell's tilbud til spillerne tidligere - nå har jo Dell kjøpt opp Alienware, og har overlatt det markedet til Alienware-maskinene. XPS vil framover heller være Dell's "premium mainstream consumer" - maskiner; altså skal de konkurrere mot MacBook'er og HP's Envy'er o.l. Altså maskiner med passe stor prosessor, minne, lagring og skjermkort, med et litt mer enn vanlig forseggjort kabinett og skjerm. De aller råeste gpu'ene blir det Alienware som får ta seg av.

 

Anandtech.com - Dell XPS L501x her.

Endret av thomit
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Kjenner jeg sliter litt med og forstå bruksområdet av 3GB minne på et skjermkort, spesielt på de oppløsningene som en laptop kjører på.

Men det er forsåvidt ikke et argument for og ikke kjøpe pcen med det skjermkortet, forstår bare ikke produsenten :-)

Lenke til kommentar

Enig. Men det er vel bra for salget, sikkert - mange med liten kunnskap om skjermkort vil sikkert lese "oj, 3Gb skjermkort - det må jo være bra!"

Og uansett, så koster jo minne ikke så mye, og det skader jo ikke at det er mer enn det noengang vil være behov for, på et slikt skjermkort. Det er jo som du sier, lite sannsynlig at dette kortet noensinne vil bli brukt til å kjøre svært krevende spill/programmer i svært høy oppløsning.

Endret av thomit
Lenke til kommentar

Nå har jeg bestilt en Asus G73JW, med 740qm prosessor og gtx 460m skjermkort. Dell Xps 17 kunne jeg fått med bedre prosessor til samme pris, men måtte ha tatt til takke med et 445m grafikkort, og etter min kunnskap er det bedre med et gtx460, selv om det andre har 3gb minne.

 

Asus'en tror jeg burde holde lenge, koster 12000. Link : http://www.mpx.no/k/ki.aspx?sku=609969

Lenke til kommentar

Jeg så frem til ny lansering av denne serien. Bare meg som reagerer på et betydelig mer klumpete design en xps m1530? Liker ikke at skjermen står på platen fremfor å være hengslet bak. Synes prisen er sympatisk og specsa er fine. Sikkert et godt kjøp dette om et år kanskje når produksjosnlinjen er innkjørt. Min 1530 har flere svakheter og jeg kjøpte den nylig etter lansering.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skal hente min Dell XPS 17 med core i7 740QM, 4GB 1333MHz DDR3 minne med GeForce 445M GT 3GB hos UPS i Oslo i dag :D

Gir tilbakemelding når jeg har fått testa den litt.

 

Edit: De blir produsert i Kina, den ble sendt for 2 dager siden og kom til Norge i dag, gikk jammen fort. Kjappere å få den tilsendt fra Kina enn fra Polen :)

Endret av red_bulls
Lenke til kommentar

Hei red_bulls

 

når bestilte du pc'en, hvor lang tid tok det før du fikk den?

har andre en ca leveringstid?

 

Min pc er "under arbeid", frykter at den kommer til å være det en stund da estimert levering er 23 des

 

Heihei!

Bestilte laptopen den 8. november, fikk den på døren den 26. Brukte 12 dager på å forberede maskinen, og 4 dager å produsere den og 2 dager å sende den fra Kina :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kjøpte dell XPS 15... Intel® Core™ i5-460M (2.53 GHz,3M), 1GB NVIDIA® GeForce® 420M GT-grafikk, 4096 MB minne. Alt for 6500kr. Bestilte 24. November, og den er allerede sendt, 30. november. så kommer vel forhåpentligvis i løpet av uka..

 

Jeg tror leveringstiden avhengiger litt av om du konfigurere den spesifikt, eller tar et "ferdig oppsett"..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

kom over dette i et forum i dag, kan noen bekrefte det?

 

"For any Norwegian readers:

 

A few weeks or so ago there was information on dell.no that this laptop had a illuminated keyboard. That information is now removed.

Dell does not (currently at least) supplying illuminated, nowergian, keyboards."

 

det stemmer ikke med hva jeg leste på dell sine egne sider,Delldirekte

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...