Gå til innhold

SAMSUNG GT-P1000 GALAXY TAB - diskusjon og erfaringer med tabben


Anbefalte innlegg

  • 1 måned senere...
Videoannonse
Annonse

2,3? Burde da heller komme 3,0? :hmm:

 

Det leverandører ikke fikser, gjør XDA

bortsett fra at dette er for cdma versjonen og i tillegg har han tatt vekk filen fra forumet. men hadde vert fett om noen fant 3.0 ROM til taben.

 

Når jeg tenker meg om: var det ikke slik at google ikke har sluppet kildekoden til 3.0? mener jeg har hørt det et sted.. husker ikke hvor...

 

Ahh, ikke lest den oppdaterte utgaven, bare husket at noen hadde gjort det.

Mener de har hentet den ut fra en SDK, http://developer.android.com/sdk/android-3.1.html men ja, Google vil begrense 3.0

 

Men, tar gjerne i mot 2.3.3 så snart som mulig i vente på evt 3.X fra Samsung eller XDA

Endret av TheGizmo
Lenke til kommentar

Trenger kjappe svar i og med at jeg vil bestille fra Elkjøp.no som selger den for 2,5k nå i helgen.

 

Ønsker en Tab, skal bruke den mest som en pc, surfe, Facebook, film, litt spill(Android Marked spill), og slike ting. Blir brukt på Buss og hjemme. Og kanskje som mobil på lange bilturer/bussturer.

 

Er det verdt det eller gjør jeg en tabbe om jeg kjøper den?

Lenke til kommentar

Trenger kjappe svar i og med at jeg vil bestille fra Elkjøp.no som selger den for 2,5k nå i helgen.

 

Ønsker en Tab, skal bruke den mest som en pc, surfe, Facebook, film, litt spill(Android Marked spill), og slike ting. Blir brukt på Buss og hjemme. Og kanskje som mobil på lange bilturer/bussturer.

 

Er det verdt det eller gjør jeg en tabbe om jeg kjøper den?

 

Har en selv og jeg anbefaler deg å kjøpe den :) men smak og behag.

Lenke til kommentar

Enig. Den er absolutt verdt 2500,- Det er en grunn til at denne kostet rundt 6000,- ved release. Byggkvalitet, design, display, 3G med mulighet til å ringe osv.

Kvalitetsfølelsen er høy og absolutt på høyde med iPad.

Selv om den begynner å dra på månedene er den fortsatt rask med Samsungs "Hummingbird" prossesor med SGX540 gpu.

 

Oppdaterte min til Gingerbread 2.3.3 for noen dager siden. Stor forskjell fra stock 2.2 og "Overcome 1.4.5" som jeg kjørte før. (Overcome basert på 2.2 er forøverig mye raskere enn stock 2.2)

Alt flyter mye bedre. Størst forskjell merker man ved surfing. Stock browser er markant raskere. Føles faktisk raskere ut enn Miren browser. 1080P videoklipp på youtube spilles nå av knirkefritt.

Det ryktes på xda forumet at taben nå bruker gpu akselrering slik som på iPad.

Det føles også ut som om batteritiden har blitt bedre uten at jeg har noen nøyaktige målinger.

 

For de som ikke orker å vente på ofisiell release og utrulling i Norge kan man skaffe seg 2.3.3 ved å følge guiden i en av disse trådene på xda-developers:

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1073854

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1074759

 

Kan anbefale den siste linken. Der kan man ved å registrere seg på forumet laste ned en guide selv bestemor kan følge over flashing av rom. Om man ikke ønsker å installere overcome sin modifiserte versjon dropper man den siste flashingen.

Endret av corcky
Lenke til kommentar

Enig. Den er absolutt verdt 2500,- Det er en grunn til at denne kostet rundt 6000,- ved release. Byggkvalitet, design, display, 3G med mulighet til å ringe osv.

Kvalitetsfølelsen er høy og absolutt på høyde med iPad.

Selv om den begynner å dra på månedene er den fortsatt rask med Samsungs "Hummingbird" prossesor med SGX540 gpu.

 

Oppdaterte min til Gingerbread 2.3.3 for noen dager siden. Stor forskjell fra stock 2.2 og "Overcome 1.4.5" som jeg kjørte før. (Overcome basert på 2.2 er forøverig mye raskere enn stock 2.2)

Alt flyter mye bedre. Størst forskjell merker man ved surfing. Stock browser er markant raskere. Føles faktisk raskere ut enn Miren browser. 1080P videoklipp på youtube spilles nå av knirkefritt.

Det ryktes på xda forumet at taben nå bruker gpu akselrering slik som på iPad.

Det føles også ut som om batteritiden har blitt bedre uten at jeg har noen nøyaktige målinger.

 

For de som ikke orker å vente på ofisiell release og utrulling i Norge kan man skaffe seg 2.3.3 ved å følge guiden i en av disse trådene på xda-developers:

 

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1073854

http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1074759

 

Kan anbefale den siste linken. Der kan man ved å registrere seg på forumet laste ned en guide selv bestemor kan følge over flashing av rom. Om man ikke ønsker å installere overcome sin modifiserte versjon dropper man den siste flashingen.

takker for guiden, skal prøve det nå, får håpe det funker :D

 

EDIT: har et spørsmål, vær gang jeg kobler galaxy'en til pcen så kommer det opp sånn liten boks nederst i høyre hjørne som det står at jeg kan oppdatere fastvareversjonen, men når jeg går inn i kies så står det at jeg har den siste?

Endret av heimsvik
Lenke til kommentar

Her er Samsung sin pressemelding om oppgraderingen

 

Samsung Offers Android 2.3 'Gingerbread' Upgrade for GALAXY S and GALAXY Tab

 

SEOUL--(Korea Newswire) May 16, 2011 -- Samsung Electronics Co. Ltd., a global leader in Android™ mobile devices, today announced the Android 2.3 (Gingerbread) upgrade to the Samsung GALAXY S, GALAXY Tab, and GALAXY Ace/Gio/Fit/mini, giving users enhanced performance and an improved user interface.

Lenke til kommentar

Oppdaterte min nå. Tok back-up først. Men når jeg da lastet tilbake fra back-up'en kom ikke alle skjermer og ting og tang som jeg har satt opp tidligere med... :-(

 

Fått 2.3.3 versjonen via Kies eller xda?

Sitter fremdeles med PDA:JMI / PHONE:JMA / CSC:JM4 (NEE) her

Endret av TheGizmo
Lenke til kommentar

Oppdaterte min nå. Tok back-up først. Men når jeg da lastet tilbake fra back-up'en kom ikke alle skjermer og ting og tang som jeg har satt opp tidligere med... :-(

 

Fått 2.3.3 versjonen via Kies eller xda?

Sitter fremdeles med PDA:JMI / PHONE:JMA / CSC:JM4 (NEE) her

 

 

Jeg har versjon: PDA:JMF / PHONE:JMA / CSC:JM2(TEN). Ingen oppdatering til meg heller.

 

Noen som har fått oppdatering til Galaxy Tab fra Kies i det hele tatt?

Lenke til kommentar

Samsung har endret sin første pressemelding.

Ser ut til at vi må vente litt lengre på at Android 2.3 (Gingerbread) kommer til Taben via Kies......

 

The Android 2.3 upgrade will start with GALAXY S in the UK and Nordic countries from mid-May, and gradually rolled out to other European markets, North America, Southeast Asia, the Middle East Asia, Africa and rest of the world according to the regional plan.

Kilde

 

 

The upgrade path will begin with Galaxy S in the UK from late May. The availability of the software upgrade will be dependent upon each network’s own software approvals process.

Kilde

 

Edit: Typo

Endret av TheGizmo
Lenke til kommentar

EDIT: har et spørsmål, vær gang jeg kobler galaxy'en til pcen så kommer det opp sånn liten boks nederst i høyre hjørne som det står at jeg kan oppdatere fastvareversjonen, men når jeg går inn i kies så står det at jeg har den siste?

 

Det samme skjer med meg får beskjed om at Kies har lastet ned siste fastvare, men får ikke lov til å oppdatere Taben.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...