Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

"Dater" folk lenger?


Gjest Gutt 23 Oslo

Anbefalte innlegg

Gjest Gutt 23 Oslo

For meg virker det som om dette er steinalder, og et game som er på vei ut for de fleste. Med dating så mener jeg de "hendelsene" hvor man møtes opp mot det punktet i tidslinja man kan kalle seg for kjærester.

 

For meg så er det heller slik; enten så eskalerer det fra et vennestadie med en pangstart inn i et forhold, ellers så bare møtes man på byen, kliner, drikker, puler og noen ganger velger å ta det videre liksom. For meg, i mitt miljø og i min aldersgruppe er dette med dating et utrolig sjeldent tilfelle. Så derfor syntes jeg det er rart at så mange prater om hva man skal gjøre på dater, hvordan man skal spørre ut en jente, hva skal man si når hun venter ved døra, hvordan bli kjent ++. Jeg kan sikkert komme med hundre argumenter for hvorfor jeg foretrekker å møte folk på byen, la det som skjer skje og bare gi litt faen, og ta det som kommer. Fordi (og dette blir veldig kort);

 

dette er hvorfor jeg ikke orker tanken på "dating":

 

Jeg syntes at det blir for opplagt hva man skal gjøre, altfor regelbestemt hvordan man må oppføre seg og enda mer bestemt hva man skal prate om. Er det bare jeg som syntes dette er kjedelig? Kleint? Flaut? Idiotisk? I've tried, jeg syntes det suger noe helt forjævlig, jeg bare takler det ikke. Ikke noe for meg. Jeg kan godt si jeg liker en jente, at jeg vil prøve noe mer og alt det der, men aldri konsekvent komme med tiltak for å bygge opp et forhold foruten det som skjer naturlig.

 

Jeg har vært i to seriøse forhold, begge veldig bra, som hverken har begynt med dette klassiske "gå ut før man gjør noe mer"-fenomenet.

 

Jeg har nettop møtt en kjempevakker, morsom og oppegående jente som jeg liker veldig godt. Vi har vært noe bekjente over en lengre periode, men plutselig kanskje noe mer, etter noen veldig morsomme byturer og nach. Ja, dere skjønner resten av utartelsen. Denne jenta er den første som har sagt til meg dagen etter at jeg skal si hvis jeg vil finne på noe en dag. Og da får jo mr. mr. i stua her et jævlig stort problem, og ikke minst enorme hetetokter. For han har jo angst for å komme med disse tiltakene som jeg regner med hun sikter til, og akkurat her aner jeg virkelig ikke hva jeg skal gjøre.

 

Hvordan er det? Dater folk lenger eller har det blitt et ikke-tema for mange? For meg har det ihvertfall vært så langt fra det jeg vil gjøre som overhodet mulig, og det har jo fungert bra. Til nå, hvor jeg mistenker at jeg må komme med unnskyldinger fordi jeg ikke vil gjøre de her tingene.

 

Faenføkk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bare "gjør det". Er vanvittig enig med deg. Date er egentlig litt kleint og kjedelig. Det er noe man gjør fordi man bare må gjøre det. Og det synes jeg er noe tull, så rebellen i meg har egentlig tenkt ut at jeg lar naturen gå sin gang. Det alle andre har gjort trenger ikke å påvirke mitt kjærlighetsliv. Hvis jeg har lyst å ta ei jente med å spise, så gjør jeg det. Men uten å nødvendigvis kalle det en date. Riktige ordet er vel stevnemøte :)

 

Dessuten, date er et engelsk ord. Det stammer fra USA, hvor de dater til den store gullmedaljen. Det er ingen grunn til at vi skal gidde det samme.

 

Gjør det DU VIL. Fuck hva alle andre gjør. Gjør det du synes er naturlig der og da. Hvis du liker jenta, og vil si det til henne, så si det til henne. Ikke vent til regelboka sier det er greit.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg bare "gjør det". Er vanvittig enig med deg. Date er egentlig litt kleint og kjedelig. Det er noe man gjør fordi man bare må gjøre det. Og det synes jeg er noe tull, så rebellen i meg har egentlig tenkt ut at jeg lar naturen gå sin gang. Det alle andre har gjort trenger ikke å påvirke mitt kjærlighetsliv. Hvis jeg har lyst å ta ei jente med å spise, så gjør jeg det. Men uten å nødvendigvis kalle det en date. Riktige ordet er vel stevnemøte :)

 

Dessuten, date er et engelsk ord. Det stammer fra USA, hvor de dater til den store gullmedaljen. Det er ingen grunn til at vi skal gidde det samme.

 

Gjør det DU VIL. Fuck hva alle andre gjør. Gjør det du synes er naturlig der og da. Hvis du liker jenta, og vil si det til henne, så si det til henne. Ikke vent til regelboka sier det er greit.

Kunne ikke sagt det bedre selv!

+ 1

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...