Gå til innhold

Hvordan legge ut større mengder bilder på forum?


Anbefalte innlegg

Har nå startet og ta bilder for KFL (LSK sin supporter klubb).

 

Bilde sidene på nettsiden har vært nede nå i år så bildene blir bare lagt inn på forumet der.

 

Men har et problem. Har hatt gratis flickr bruker nå, men bare bilder fra en kamp er jo hele mnds uppload.

 

Jeg ønsker en fin måte og kunne lasta opp bildene å legge de inn på. Har fungert med flickr, men orker ikke mer av å ta ned kvaliteten så enormt på bildene.

 

 

Er flickr en god side jeg kan da sette pengene hos?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er flickr en god side jeg kan da sette pengene hos?

 

Personlig synes jeg de ca 150 kr i året man betaler for en Pro konto er verdt pengene. Enkelt å dele bilder - også i forum og på andre nettsider. Det er lettvint å laste opp også. Jeg laster opp i full størrelse, så slik sett er det også et sikkerhetsarkiv for jpg-versjoner av mye av det jeg har fotografert.

Lenke til kommentar

Jeg likte ikke photobucket egetnlig. Drev å så litt der inne å ble bare mer og mer forvirra av den siden.

 

Jeg har nye Lightroom 3 og den har jo mulighet for eksportere til flikr og smugmug. Så skal underøske smugmug.

 

Noen som har noen fordeler og ulemper med smugmug og Flikr?

Lenke til kommentar

Jeg prøvde meg på smugmug.

 

Virker som om jeg kan laste opp bildne i full strl. Så heller velge en link med litt lavre oppløsning som legger på forumet. Og hvis noen ønsker å se full kvalitet er det da bare å gå inn på min smugmug side.

 

Virket som et ryddig, og fint program. Tror jeg satser på den laveste typen bruker der i første omgang. trenger vell ikke noe pro bruker?

 

 

Hvordan er det slag av bilder der inne?

Lenke til kommentar

Jeg prøvde meg på smugmug.

Det var lurt.

 

Virker som om jeg kan laste opp bildne i full strl. Så heller velge en link med litt lavre oppløsning som legger på forumet. Og hvis noen ønsker å se full kvalitet er det da bare å gå inn på min smugmug side.

Det samme er mulig på flickr når du betaler.

 

Virket som et ryddig, og fint program. Tror jeg satser på den laveste typen bruker der i første omgang. trenger vell ikke noe pro bruker?

Vanlig bruker bør holde.

 

Hvordan er det slag av bilder der inne?

Det er vel alt mulig rart.

 

Når det gjelder flickr pro (betalt utgave) kontra smugmug standard, så er ikke forskjellene så store. Jeg er p.t. begge steder, men kommer til å gå kutte ut Ssmugmug når abonnentet går ut. Det er fordi de fleste av mine foto-venner bruker flickr, og da kan vi følge med hverandre på et sted.

 

Men akkurat til ditt bruk, så tror jeg at smugmug kan være et bedre valg, da du har en del fler muligheter til å tilpasse utseende på sidene, samt du har flere muligheter for bestemme hvem som kan se hva.

Lenke til kommentar

Jeg vil ha noe som er enkelt også. Som ikke bruker altfor lang tid på sidene.

 

Går på vgs og har mye skole. Tar bildene på mathcen, kommer hjem på kvelden å ser over. Mandagen går til å plukke ut noen biler å på tirsdag burde de være ute. Ved siden av skolen og siden jeg ikke har holdt på en stund tar det tid.

 

Så smugmug blir nok siden for meg.

 

Planen varå kjøpe en iPhone rundt nyttår og smugmug har jo en egen apps så det ut som også.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...