AndersT2 Skrevet 28. juni 2003 Skrevet 28. juni 2003 Når jeg skal inn i BIOSen, så kommer det kun en blå strek nederst i bildet, ikke noe annet, og jeg må restarte. jeg har kun kommet ordentlig inn 1 gang den siste uken. Noen som vet hva dette er?
Ash Skrevet 28. juni 2003 Skrevet 28. juni 2003 Hmm høres jo ut som et kjent problem som Abit NF7-S har. Prøv å koble alle vifter fra hovedkortet og bruk overganger for å koble de til "harddisk" kontakter istedenfor. Det er ihvertfall løsningen for NF7-S hovedkortene.
ØysteinI Skrevet 29. juni 2003 Skrevet 29. juni 2003 Når jeg skal inn i BIOSen, så kommer det kun en blå strek nederst i bildet, ikke noe annet, og jeg må restarte. jeg har kun kommet ordentlig inn 1 gang den siste uken. Noen som vet hva dette er? Dette høres mystisk likt en greie jeg hadde på et Abit KT7A-Raid, Socket-A hovedkort en gang. Etter mye fram og tilbake med VIA som hadde laget chipsettet, kom vi fram til at det faktisk var en bug i bios/brikkesett som dukket opp når CPU-viftene gikk for sakte rundt. Problemet skulle løse seg ved å enten koble fra CPU-vifta og flytte den til en HDD-kontakt (som nevnt tidligere i tråden), eller om du har en kabinettvifte ... så kan denne "bytte kontakt" med CPU-vifta.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå