Gå til innhold

BK: Høst (igjen)


per-erik

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg skal være litt streng nå.

 

Det første bilde er et typisk testbilde, det demonstrerer egenskapene til objektivet på en flott måte men motivet mangler.

 

I bilde nummer to så søker øynene inn i bildet men der er alt ute av fokus, også søker man etter fokus og finner det nede i venste hjørne og skjønner fint lite. Jeg føler at du har satt fokus på feil plass og/eller brukt feil blenderåpning. Bortsett fra det synes jeg motivet er flott.

 

I bilde nummer tre synes jeg også du har lagt fokus foran motivet. Jeg tror du har tenkt for mye på å demonstrere den store blenderåpningene og ikke nok på selve motivet.

 

Når det er sagt så synes jeg bildene er langt fra håpløse du trenger bare å finpusse teknikken litt. Husk at et godt bilde skal fortelle en histore og den historien skal ikke handle om utstyret eller fotografen men om motivet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei og takk for tilbakemeldingen. Strengt er fint siden jeg lærer av det:-)

Når jeg tenker over det har du nok helt rett når det gjelder det tekniske, men jeg får fort litt lyst å gjøre ting litt annerledes enn "reglene" siden jeg da fort føler at bilde ikke er tatt før, og å følge "reglene"gir liten, eller ingen mulighet til noe nytt.

Det er nok denne litt artistiske delen av meg som får meg til å ta slike bilder.

 

Nå er sikkert dette og feil, men heller mangel på kreativitet, men hva vet jeg.

 

Fortsatt god helg

P-E

Endret av per-erik
Lenke til kommentar

Jeg er stor tilhenger av å bryte reglene. Men det må være fordi reglene er i veien og bildet blir bedre når man bryter de.

 

Desverre, så ser jeg ikke at du har oppnådd det her. Å få til bra ting med liten dybdeskarphet er ikke enkelt. Og jeg er nok enig med Kristallos kritikk.

 

PRøv å få det som er hovedfokus i motivet skarpt og det omliggende uskarpt. Men pass da på at det ikke er noe rundt som prøver å stjele oppmerksomheten. F.eks. i bilde 3, så ville det fungere fint at trillebåren er i fokus, mens porten ikke er det.

Lenke til kommentar

Jeg er stor tilhenger av å bryte reglene. Men det må være fordi reglene er i veien og bildet blir bedre når man bryter de.

 

Desverre, så ser jeg ikke at du har oppnådd det her. Å få til bra ting med liten dybdeskarphet er ikke enkelt. Og jeg er nok enig med Kristallos kritikk.

 

PRøv å få det som er hovedfokus i motivet skarpt og det omliggende uskarpt. Men pass da på at det ikke er noe rundt som prøver å stjele oppmerksomheten. F.eks. i bilde 3, så ville det fungere fint at trillebåren er i fokus, mens porten ikke er det.

 

Hei og takk for kritikken.

Jeg forstår poenget ditt ang. ting rund som kan stjele oppmerksomheten. Når det gjelder trillebåren tok Jeg faktisk flere bilder av den, med den i fokus, men jeg syns selv det ble kjedelig. (vedlagt)iso200 f/3.2 1/60s

 

Vel dere har uansett begge rett, å takk for tilbakemeldingene. Jeg skal jobbe mer med dette.

P-E

post-218838-1289082436,1233_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...