Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

NGT: Krysset kabel fra routeren?


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Jeg har akkurat fått installert ADSL fra NextGenTel. Jeg kommer meg imidlertid ikke på nett, og lurer på om problemet kan være at jeg ikke bruker den medfølgende kabelen fra routeren (Netopia) til maskinen. (Jeg bruker en 20m lang standard nettverkskabel siden uttaket for ADSL er et stykke unna maskinen.) Etter å ha sett litt i manualen begynner jeg å lure på om det skal være krysset kabel fra routeren til maskinen. Er det noen som vet?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Yees, da var jeg på nett. Til min overraskelse oppdaget jeg at en standard skjøteledning for ISDN (10m) som jeg hadde liggende, faktisk fungerte som kabel fra ADSL-kontakten til routeren. Fikk på den måten routeren inn på samme rom som maskinen, og kunne bruke den medfølgende kryssede kabelen. Slapp heldigvis å begynne på prosjekt hjemmelaget krysset TP-kabel. Er godt fornøyd nå!

Lenke til kommentar
Yees, da var jeg på nett. Til min overraskelse oppdaget jeg at en standard skjøteledning for ISDN (10m) som jeg hadde liggende, faktisk fungerte som kabel fra ADSL-kontakten til routeren. Fikk på den måten routeren inn på samme rom som maskinen, og kunne bruke den medfølgende kryssede kabelen. Slapp heldigvis å begynne på prosjekt hjemmelaget krysset TP-kabel. Er godt fornøyd nå!

 

Det er jo standard telefonsignal så selvsagt vil den funke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...