Gå til innhold

Hvilken linje bør jeg velge på VGS?


mmaria

Anbefalte innlegg

Sliter utrolig med hva jeg skal velge på videregående..

Interessene mine er musikk, dans og drama, men velger jeg dette må jeg flytte og det har jeg egentlig ikke noe lyst til.

Så da står jeg egentlig mellom medier og kommunikasjon eller studiespesialiserende med realfag.. Jeg har så utrolig høye krav til meg selv at jeg jobber og sliter meg ut når det gjelder alle presentasjoner og prøver, så egentlig er jeg ganske skolelei allerede nå. Derfor frister det lite å velge studiespesialiserende. Men jeg vet at jeg kan få godt bruk for den spesielle studiekompetansen. Og jeg vet at jeg kan greie det, men er redd jeg skal slite meg totalt ut..

 

Medier er jo mye mer "slækt" enn studiespesialiserende.

 

Hva er egentlig best for meg, tror dere? Vet det er en stund til vi skal søke enda, men har ikke lyst til å velge feil.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Know the feeling! Men tenk at du skal utdanne deg videre etter VGS og da kan det være smart å ta det du virkelig vil! Prøv å satse, å flytte kan være en god ting. Men ikke forhast deg. Synes ikke du skal ta medier, hvis det står mellom det og SSP, da synes jeg heller du skal ta SSP. Men er du virkelig så usikker, kan du ta en prat med rådgiver el. lignende.

Lykke til :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+56132

Husk at du kan ta VG1 medier og kommunikasjon, så VG2 medier og kommunikasjon, så igjen, VG3 medier og kommunikasjon (studieforberedende) hvor du ender opp med generell studiekompetanse. Ulempen er at du får ikke realfag, men du får T matte, 1T på VG1 og 2T på VG3. Men du kan ta de andre realfagene på et halvårig realfag kurs eller på kveldstid på en privat skole som Akademiet eller Sonans osv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...