Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Vokal i subben


lilko

Anbefalte innlegg

Jeg hører synging i subben selvom jeg har stilt forsterkeren på 40 hz (LPF)

 

Subben er en eldgammel JL W1, og forsterkeren er en Fusion en-am60010 Monoblokk.

Her er et bilde av det jeg kan stille inn på forsterkeren:

EN-AM60010.jpg

Bass boost står på fullt, LPF står på 40hz og volt står på det meste.

 

Kan det være cd-spilleren? Det er en Kenwoodspiller ifra 2005/6.

 

EDIT: Evnt dårlig grounda?

Endret av lilko
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du satt bryteren til LPF da?? ved 40Hz så skal du ikke høre noe vokal, og du vil heller ikke få veldig mye bass.... Jeg ville stilt LPF til rundt 80hz, og det samme på høypass til høyttalerene fran i bilen (regner med du har forsterker til de også?)

 

Hvis bryter står på lpf, og du har stilt det til under 100hz, så skal du ikke høre noe vokal som er noe å snakke om, gjør du det, så er det noe feil med forsterkeren.

Lenke til kommentar

Nei, det har ikke noe med spilleren eller jording og gjøre, men det kan hende du kan sette på delefilter i spilleren. Det er litt rart at du ikke kan skru delefilter av og på, på forsterkeren, eller velge mellom HPF, LPF eller OFF... Men så er det jo en Fusion forsterker så da er det kanskje ikke så rart alikevel ;)

Lenke til kommentar

Monoblokker har meget sjeldent andre filtre enn LPF, og bildet viser også at LPF er permanent innkoblet. Fornuftig nok, forsterkeren skal jo bare brukes til subwoofer-drift. Det er ellers ikke sikkert det filteret er så veldig bratt, så overhøring av frekvenser godt over nevnte 40Hz kan være naturlig. Ved å sette LPF høyest mulig og heller bruke subfilteret i Kenwood'en kan være en bedre løsning. Prøv, Lytt, Avgjør.

Lenke til kommentar

Delefilteret er på 6dB pr. oktav, så det er ikke noen særlig bratt deling nei. BassBoost'en er forøvrig ved 45Hz, så den er det egentlig ikke naturlig å bruke når du har LPF på 40Hz. Og at du skal behøve å ha Level på 8 volt har jeg liten tro på, Kenwood'en din har kanskje 2 volt ut?

Endret av transmedia.no
Lenke til kommentar

Den monoblokka der har jo tydelig mulighet for LPF - FLAT - HPF ,brytern skal utfra hva jeg klarer å se stå til venstre.

 

edit :

* 2-way protection – thermal, short circuit

* Tabbed mounting feet for ease of securing amplifier

* Variable LPF (40Hz - 160Hz)

* Variable HPF (40Hz - 600Hz)

* Crossover selector switch for easy selection of filter

* Output RCA terminals for daisy chaining audio signal in multiple amplifier installations

* Screw terminals for power connection (accepts 4 gauge fork terminals)

* Screw terminals for speaker connection

 

Specifications

 

*

Bass Boost @ 45Hz - 0dB / 6dB / 12dB

*

Channel Seperation -

*

Frequency Response (-3dB) - 10Hz - 250Hz

*

Fuse Rating - 40A x 1

*

Input Impedance - 20K

*

Input Sensitvity - 0.2V - 8V

*

Max Power Rating (Watts) - 600

*

Ratings per Channel - 170 Watts RMS x1 Channel @ 4 ohms: 250 Watts RMS x1 Channel @ 2 ohms

*

Signal to Noise - >87dB

*

THD @ Rated Power - 1% (100Hz)

*

Variable High Pass Filter -

*

Variable Low Pass Filter - 6dB / Octave

Endret av Lars J
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...