Konnis Skrevet 26. oktober 2010 Skrevet 26. oktober 2010 (endret) Skal bygge stasjonær PC, som kommer til å bli brukt til skolearbeid, nettsurfing, musikkredigering, Photoshop og noe gaming. Jeg skal ikke overklokke eller noe slikt. Kommer til å bestille fra Amentio. Ser for meg dette oppsettet: https://prisguiden.no/profil/lister/119217 Corsair VX 550W Samsung Spinpoint F3 1 TB Asus P7P55D Microsoft Windows 7 Home Premium 64-bit Norsk OEM Corsair XMS3 DDR3-1600 CL9 4 GB ( 2x2 GB ) BenQ G2222HDL Samsung SH-S223C Intel Core i5 760 Fractal Design Define R3 Black Pearl Evga GTX 460 768MB Superclocked Spørsmål: - Er det noe særlig poeng i å gå for en modulær PSU? Isåfall; noen PSU'er som ikke koster veldig mye mer, er modulære, og stabile? - Duger 4GB RAM, eller bør jeg kjøpe 8GB med det samme? - Duger hovedkortet? - Er det noen essensielle deler som mangler, eller følger dette med de forskjellige delene? (F. eks. SATA-kabler etc) Leste forresten at Intel skal komme med nye SSD-disker. Vil SSD-disker generelt bli såpass mye billigere at det er fornuftig å gå for en 80GB disk og kjøre OS og programmer på denne? Endret 26. oktober 2010 av Konnis
hlnd Skrevet 27. oktober 2010 Skrevet 27. oktober 2010 (endret) - Modulær PSU gir vel litt ryddigere innmat i kabinettet ditt, men vil ikke påstå at det er nødvendig. - 4 GB RAM holder i massevis for vanlig bruk, og jeg tror ikke du trenger frekvens på 1600, heller, om du kan spare noe på det. Ikke anta at det blir et fantastisk kutt i priser på SSD-er. Prisene vil synke, men ikke stupe. Om du ikke er villig til å gi dagens priser minus 30 % for en SSD, kan du vente, og jeg tviler på at prisene vil synke så mye. Uansett er det en lett oppgradering å gjøre i etterkant. Sandforce har for øvrig noen disker på vei, de også, med enda villere spesifikasjoner (les / skriv opptil 500 MBps). Endret 27. oktober 2010 av Bl4cKnD
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå