Gå til innhold

Trådløst nett til xbox


potetgulll

Anbefalte innlegg

ja... akkurat nå har vi et ustabilt nett og vi betaler for å ha 2,5 Mbs noe vi helt klart ikke har nå skal vi bytte til et større selskap noe som forhåpentligvis kommer til å gi et mer stabilt nett også men haken er at router osv.. kommer til å flytte en etasje ned akkurat nå er jeg koblet til med ledning den kan jeg åpenbart ikke dra rundt hele huset.. så skal vi gå fra 2,5 mbs til 6,5 mbs noen sa til meg at jeg burde kjøpe den nye trådløse adapteren med to antenner som skulle vist være veldig bra .. første spørsmålet er om jeg kommer til å få bedre nett ved å gå fra å være koblet direkte til router med ledning og ha elendig nett de vil si 2,5 mbs delt på 4 dataer og en xbox til 6,5 men da går det trådløst fra 1 til andre etasje med trådløs adapter til xbox ( ja jeg vet det er mye detaljer og ting som varierer trenger ikke å gå inn i detaljer bare om jeg bør merke forskjell eller ikke)

 

det andre er om dere vet om noen billige steder som jeg kan få kjøpt den og hva den heter ( ja faktisk.. er usikker på hva den heter ..) jeg går ut ifra at det er denne han mener

http://www.productwiki.com/microsoft-xbox-360-wireless-n-adapter/

hvis jeg har rett.. noen som har noen tanker om den? burde vel ikke være noe problem å få bra nett fra første til andre etasje med den? i tilleg så kommer routeren til å havne nesten direkte under meg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, du kommer til å merke det godt når du får 6,5 Mbit i hus kontra din gamle linje selv om du må bruke trådløs, sett at den trådløse ruteren virker som den skal.

 

Det vil alltid være bedre å ha en kablet forbindelse, spesielt ved streaming og spilling, men for vanlig surfing vil du nok merke en klar forbedring.

 

Når det gjelder spilling må du også huske på at uploadhastigheten spiller en rolle. Det sies at 1 Mbit skal være tilstrekkelig, men etter mine erfaringer bør det være minst 2 Mbit. Det at det er trådløs forbindelse kan skape problemer, men det vet man ikke før man prøver.

Lenke til kommentar

Ja, du kommer til å merke det godt når du får 6,5 Mbit i hus kontra din gamle linje selv om du må bruke trådløs, sett at den trådløse ruteren virker som den skal.

 

Det vil alltid være bedre å ha en kablet forbindelse, spesielt ved streaming og spilling, men for vanlig surfing vil du nok merke en klar forbedring.

 

Når det gjelder spilling må du også huske på at uploadhastigheten spiller en rolle. Det sies at 1 Mbit skal være tilstrekkelig, men etter mine erfaringer bør det være minst 2 Mbit. Det at det er trådløs forbindelse kan skape problemer, men det vet man ikke før man prøver.

for å si det sånn selv om vi betaler for å ha 2,5 mbs vil det ikke si at vi har det :p... nettet er rett å slett så dårlig at jeg ikke kan spille (selv om jeg er koblet direkte til routeren med ledning...)det er flere timer iløpet av en dag hvor jeg rett og slett ikke kan spille fordi at det lagger så mye feks cod kan jeg ikke gå fordi at jeg bare spretter tilbake til samme sted etter et par meter (nesten så jeg blir diskonecta samtidig som jeg ikke blir det) jeg må vel merke tydelig forskjell når vi bytter til et større mer stabilt og ordentlig selskap samtidig som vi går til 6,5 mbs selvom jeg må ha antenne istede for ledning? ( så kjøper jeg vel den beste antenna som du får kjøpt til xbox?)

Lenke til kommentar

Hvis du har en pc i nærheten av xboxen, så kan det være et godt alternativ å strekke ledning fra den.

 

Er det mulig og strekke en nettverks kabel fra en pc (som får inn nett trådløst) til en xbox, og dermed få nett på xboxen?

ja, eller ifra en vanlig stasjonær som har 2 nettverkskort.

bare å velge begge korta ved å holde "ctrl", høyreklikke mus og velg bro.

Lenke til kommentar

Hvis du har en pc i nærheten av xboxen, så kan det være et godt alternativ å strekke ledning fra den.

Hva hjelper dette TS? Jeg går ut i fra at han allerede har trådløs adapter på Xboxen. Signalene blir ikke bedre om han henter ned trådløst via PC og sender signalet videre via kabel til Xbox

Lenke til kommentar

for å si det sånn selv om vi betaler for å ha 2,5 mbs vil det ikke si at vi har det :p... nettet er rett å slett så dårlig at jeg ikke kan spille (selv om jeg er koblet direkte til routeren med ledning...)det er flere timer iløpet av en dag hvor jeg rett og slett ikke kan spille fordi at det lagger så mye feks cod kan jeg ikke gå fordi at jeg bare spretter tilbake til samme sted etter et par meter (nesten så jeg blir diskonecta samtidig som jeg ikke blir det) jeg må vel merke tydelig forskjell når vi bytter til et større mer stabilt og ordentlig selskap samtidig som vi går til 6,5 mbs selvom jeg må ha antenne istede for ledning? ( så kjøper jeg vel den beste antenna som du får kjøpt til xbox?)

Du må huske på at spilling handler ikke bare om nedlastingshastighet, men like mye om opplastingshastighet. Så om du har 6,5 Mbit og 0,4 Mbit opp er du nesten like langt som om du har 2,5 Mbit og 0,4 Mbit opp. Hva er upload på den nye linjen?

Lenke til kommentar

Hvis du har en pc i nærheten av xboxen, så kan det være et godt alternativ å strekke ledning fra den.

Hva hjelper dette TS? Jeg går ut i fra at han allerede har trådløs adapter på Xboxen. Signalene blir ikke bedre om han henter ned trådløst via PC og sender signalet videre via kabel til Xbox

En pc kan være en stasjonær også! da med kablet internett.

Lenke til kommentar

for å si det sånn selv om vi betaler for å ha 2,5 mbs vil det ikke si at vi har det :p... nettet er rett å slett så dårlig at jeg ikke kan spille (selv om jeg er koblet direkte til routeren med ledning...)det er flere timer iløpet av en dag hvor jeg rett og slett ikke kan spille fordi at det lagger så mye feks cod kan jeg ikke gå fordi at jeg bare spretter tilbake til samme sted etter et par meter (nesten så jeg blir diskonecta samtidig som jeg ikke blir det) jeg må vel merke tydelig forskjell når vi bytter til et større mer stabilt og ordentlig selskap samtidig som vi går til 6,5 mbs selvom jeg må ha antenne istede for ledning? ( så kjøper jeg vel den beste antenna som du får kjøpt til xbox?)

Du må huske på at spilling handler ikke bare om nedlastingshastighet, men like mye om opplastingshastighet. Så om du har 6,5 Mbit og 0,4 Mbit opp er du nesten like langt som om du har 2,5 Mbit og 0,4 Mbit opp. Hva er upload på den nye linjen?

aner ikke ... det er fra ventelo det står hastighet: 6500/640 kan vel gå utifra at det betyr 6,5 mbs nedlasting og o,6 opplasting eller blir det feil?... ( er litt usikker er ikke jeg som har kåla med det her)

Lenke til kommentar

Hvis du har en pc i nærheten av xboxen, så kan det være et godt alternativ å strekke ledning fra den.

Hva hjelper dette TS? Jeg går ut i fra at han allerede har trådløs adapter på Xboxen. Signalene blir ikke bedre om han henter ned trådløst via PC og sender signalet videre via kabel til Xbox

En pc kan være en stasjonær også! da med kablet internett.

Saken var den at Xboxen står langt fra ruteren. Den kommer ikke nærmere om du plasserer en PC i mellom, stasjonær eller laptop. TS ønsket ikke strekke kabel mellom ruter og Xbox.

Lenke til kommentar

aner ikke ... det er fra ventelo det står hastighet: 6500/640 kan vel gå utifra at det betyr 6,5 mbs nedlasting og o,6 opplasting eller blir det feil?... ( er litt usikker er ikke jeg som har kåla med det her)

Det stemmer. Det er litt lite upload. Men jeg skal ikke svartmale helt. Prøv først og funker det greit så er det ok.

 

I utgangspunktet ville jeg tegnet et abonnement som hadde mer upload.

Lenke til kommentar

Jeg spiller selv masse på nett med en konsoll som står temmelig langt fra routeren, og med kun den gamle nettverksadapteren med en antenne. Jeg har 3/4 streker i tilkoblingskvalitet og merker ingen lag. Hvis du sliter med hakking og dårlig tilkobling når du går over til trådløst så kan det hende det hjelper å oppgradere routeren.

Lenke til kommentar

Jeg spiller selv masse på nett med en konsoll som står temmelig langt fra routeren, og med kun den gamle nettverksadapteren med en antenne. Jeg har 3/4 streker i tilkoblingskvalitet og merker ingen lag. Hvis du sliter med hakking og dårlig tilkobling når du går over til trådløst så kan det hende det hjelper å oppgradere routeren.

routeren er vel en av de bedre du finner der ute :p den var ihvertfall det for et år siden.. routeren skal holde i massevis av alle ting så er det ikke den som skal opgraderes men heller nettet....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...