Gå til innhold

Drivere - ISDN - NTSF komptabilitet


Anbefalte innlegg

Jeg har drevet å testet ut forskjellige distroer i det siste..

Så langt har jeg vert borti -

Slackware 9.1

Redhat 9.0

Redhat 7.0

Debian 3.01 (tror jeg fikk versionene rett her?)

 

Slackware har så langt vert det jeg deffinetivt liker best..

 

Kort sagt - Redhat har den dårligste driverstøtten til mitt system.

 

Debian hadde en sørgelig komplisert installasjon og med kun meg selv og ingen guro som kan guide meg gjennom endel ting (kom til der jeg skulle velge drivere sell, der jeg fikk f.eks "Dev01 Dev02" etc uten no særlig form for informasjon/hjelp (det var sikkert ikke så gæli men jeg synst å huske det var no herk)

Slackware var greit, det fant tilogmed soundblaster kortet mitt (jippy, skulle nesten tro redhat 9.0 skulle kunne prestere dette og, men men.)

Jeg skal hive ut redhat og slenge inn slackware igjenn.

 

SÅ, endelig kommer mine frågon;

1. for å i det hele taget gjøre "nyttigt" noe er jeg avhengig av å kunne komme meg på internet, dette må gjørest i form av isdn. har isdn kort drivere til linux. Hvordan kobler man seg til?

 

2. Jeg har og driverne til mitt integrerte netverks kort, når jeg kjører make og configure etc. vil det da være fult brukbart eller må jeg regne med å måtte messe mer for å få det til å funke?

 

3. Har slackware non form for støtte for å lese ntsf partisjonen min? jeg er nesten litt avhengig av det for å få tak i netverks kort driverne mine..

 

Hmm.. ble kanskje en litt unødvendig lang post for etpar enkle spørsmål. men men :p

 

Mvh. HTN

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg har drevet å testet ut forskjellige distroer i det siste..

Så langt har jeg vert borti -  

Slackware 9.1

Redhat 9.0

Redhat 7.0

Debian 3.01 (tror jeg fikk versionene rett her?)

 

Slackware har så langt vert det jeg deffinetivt liker best..

 

Kort sagt - Redhat har den dårligste driverstøtten til mitt system.

 

Debian hadde en sørgelig komplisert installasjon og med kun meg selv og ingen guro som kan guide meg gjennom endel ting (kom til der jeg skulle velge drivere sell, der jeg fikk f.eks "Dev01 Dev02" etc uten no særlig form for informasjon/hjelp (det var sikkert ikke så gæli men jeg synst å huske det var no herk)

Slackware var greit, det fant tilogmed soundblaster kortet mitt (jippy, skulle nesten tro redhat 9.0 skulle kunne prestere dette og, men men.)

Jeg skal hive ut redhat og slenge inn slackware igjenn.

 

SÅ, endelig kommer mine frågon;

1. for å i det hele taget gjøre "nyttigt" noe er jeg avhengig av å kunne komme meg på internet, dette må gjørest i form av isdn. har isdn kort drivere til linux. Hvordan kobler man seg til?

 

2. Jeg har og driverne til mitt integrerte netverks kort, når jeg kjører make og configure etc. vil det da være fult brukbart eller må jeg regne med å måtte messe mer for å få det til å funke?

 

3. Har slackware non form for støtte for å lese ntsf partisjonen min? jeg er nesten litt avhengig av det for å få tak i netverks kort driverne mine..

 

Hmm.. ble kanskje en litt unødvendig lang post for etpar enkle spørsmål. men men :p

 

Mvh. HTN

1. zZzZz strevde en stund med det, og har skrevet det han fant ut i FAQ-tråden.

2. Spørs hvilket kort du har, de fleste kort er godt støttet

3. Sørg for at mappa /mnt/ntfs (valgfritt, men bruker den nå) eksisterer og er tom, og skriv deretter(som root):

mount -t ntfs /dev/hda1 /mnt/ntfs

 

Dette forutsetter at disken du vil ha tak i er partisjon nummer 1 på den første disken.

Lenke til kommentar

3. Sørg for at mappa /mnt/ntfs (valgfritt, men bruker den nå) eksisterer og er tom, og skriv deretter(som root):

mount -t ntfs /dev/hda1 /mnt/ntfs

 

Dette forutsetter at disken du vil ha tak i er partisjon nummer 1 på den første disken.

 

Jeg prøvde dette, fikk derreter en feilmelding som sa at ntsf ikke var et gyldig filsystem (eller no slikt).. gjorde jeg noe feil nå? kalte foresten mnt/windows men dette skal vel ikke ha noe å si?

takk for svar

Lenke til kommentar

3. Sørg for at mappa /mnt/ntfs (valgfritt, men bruker den nå) eksisterer og er tom, og skriv deretter(som root):

mount -t ntfs /dev/hda1 /mnt/ntfs

 

Dette forutsetter at disken du vil ha tak i er partisjon nummer 1 på den første disken.

 

Jeg prøvde dette, fikk derreter en feilmelding som sa at ntsf ikke var et gyldig filsystem (eller no slikt).. gjorde jeg noe feil nå? kalte foresten mnt/windows men dette skal vel ikke ha noe å si?

takk for svar

 

Kjernen din støtter vel ikke ntfs, tenker jeg.

Lenke til kommentar

3. Sørg for at mappa /mnt/ntfs (valgfritt, men bruker den nå) eksisterer og er tom, og skriv deretter(som root):

mount -t ntfs /dev/hda1 /mnt/ntfs

 

Dette forutsetter at disken du vil ha tak i er partisjon nummer 1 på den første disken.

 

Jeg prøvde dette, fikk derreter en feilmelding som sa at ntsf ikke var et gyldig filsystem (eller no slikt).. gjorde jeg noe feil nå? kalte foresten mnt/windows men dette skal vel ikke ha noe å si?

takk for svar

Du er sikker på at du skrev "ntfs" og ikke "ntsf"?

Ganske stor forskjell det.

Og, det går fint at du kaller den /mnt/windows, men da må den mappen eksistere og være tom!

Lenke til kommentar

Du er sikker på at du skrev "ntfs" og ikke "ntsf"?

Ganske stor forskjell det.

Og, det går fint at du kaller den /mnt/windows, men da må den mappen eksistere og være tom!

Uhm... der sa du noe :oops:

 

hehe - tror jeg skal ta å teste det.

Bra du er såpass oppmerksom AMDfan :)

 

Takk

Mvh. HTN

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...