Gå til innhold

Skal få magemusklene mine frem, funker dette?


Gjest Slettet-GlDE6z

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet-GlDE6z

Hei, er en gutt på 14 år som nå begynner med styrke og utholdenhets trening. Jeg har satt opp ett program for å få frem magemusklene mine, vet ikke om det funker derfor jeg vil ha råd her :=)! Jeg vet at kostholdet spiller en stor del og spiser mye sunt, kanskje litt lite men kan bedre meg på det.

 

Mandag: 2 timer gym (på skolen) og 1 mil sykling.

Tirsdag: 1 time gym (på skolen) 15x5 sit ups, 10x3 armhevninger og 1min x 2/3 i planken.

Onsdag: Hviledag.

Torsdag: 20x5 sit ups, 10x3 armhevninger, 1 min planke og trening med vekter.

Fredag: 1,5 mil sykling.

Lørdag: 0,5 mil sykling, 1min x 2 planke, 10x3 crunches, 10x3 armhevninger og 50 sit ups i strekk.

Søndag: 1,5 mil sykling.

 

Kan dette funke tror dere? Syklingen trener jo beina og, så det er jeg også ute etter :) Vekter til armene, ellers er alt rettet til magemusklene. Tror dere jeg vil få de frem, og hvor lang tid antar dere det vil ta?

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Dvs du må telle kcal, ha det som et mål og justere deretter.

Du må også holde proteininntaket på 3g pr kg pr dag totalt så du klarer å beholde på den massen du har.

 

Hvorfor skal du rippe deg i vintersesongen hvor man går med mye tøy uansett?

Bedre å bulke nå /bygge litt for å så rippe til sommeren, men mindre du skal noe nå.

 

Den vekttreningen, er det hjemme?

Den er ikke så veldig ofte, hvor omfattende er den?

Endret av War
Lenke til kommentar

Hjelper ikke med verdens største magemuskler når fettet dekker dem.

Ellers, armhevninger har vel ingen effekt på nedre del av magen etter hva jeg vet.

Eller, jo litt, de kreftene du bruker på å holde deg rett, men det er jo ikke der armhevningsforukuset er.

Endret av Dj_Evelen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Jeg blander liksom treningen, vil ha muskler i armene og ryggen. Beina og, men mest få frem magemusklene, problemet er at det ligger litt fett forran magemusklene.. Uansett jeg vil ikke bulke for tipper jeg ikke greier å stoppe og spise til slutt.

Lenke til kommentar

Bra du setter deg mål å strekke deg etter! Du trenger nok både kcal overskudd og et lass med proteiner.

 

Hadde jeg vært deg ville jeg heller satset på å legge på meg muskler, siden du sier du er undervektig. Six-pack på undervektige er ikke akkurat det mest imponerende, og tenker du langsiktig vil du sikkert sette deg et mål om å legge på deg muskler iløpet av de neste 5+ årene. Den six-packen du nå vil streve for å få deg vil da ganske sikkert gå bort, og du vil angre på at du ikke heller brukte tiden og kreftene på å legge et grunnlag du kan bygge videre på.

 

Legg deg på et lite kcal overskudd hvertfall nå i vintermånedene, så kan du heller ta av litt til sommeren da du har litt mer muskler og brenne faenskapen med. Du greier å begrense matmengden senere, om du har et snev av viljestyrke. Tenk langsiktig med delmål underveis, så er du på god vei til suksess.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Bare et lite spørsmål, bør jeg forbrenne mer enn jeg spiser, eller omvendt? Og egg er rikt på proteiner er det ikke? 1 egg hver morgen og kveld burde vel gjøre biffen? Vi spiser mye fisk og grønnsaker til middag, det er godt å være oppvokst med :)!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Skal du absolutt ha six-pack må du forbrenne mer enn du spiser. Da ryker det meste ekstra muskler, selv om du sikkert får noe av "nybegynner-boosten". 1 egg hver morgen og kveld vil gi deg ~16g protein ekstra per dag( ca. det samme 0,5L melk), altså ikke særlig å skryte av.

Trodde egg var veldig protein rikt jeg :/ Melk har jeg et problem med, samme med moren min. Begynner nesten å spy av og bare smake på det, noe annet proteinrikt jeg kunne prøvd`?

Lenke til kommentar

Vil si egg er veldig proteinrikt jeg da. Kan jo ta et par om morgenen og et par om kvelden.

 

Erstatning for melk er ikke lett å finne. Bland proteinpulver med vann/saft.

 

Kan jeg få spørre om vekt og høyde?

 

Er ikke lett å bygge muskler mens man er på slankern vet du! :)

Lenke til kommentar

Skal du absolutt ha six-pack må du forbrenne mer enn du spiser. Da ryker det meste ekstra muskler, selv om du sikkert får noe av "nybegynner-boosten". 1 egg hver morgen og kveld vil gi deg ~16g protein ekstra per dag( ca. det samme 0,5L melk), altså ikke særlig å skryte av.

Trodde egg var veldig protein rikt jeg :/ Melk har jeg et problem med, samme med moren min. Begynner nesten å spy av og bare smake på det, noe annet proteinrikt jeg kunne prøvd`?

sjokkolademelk da, funker det?
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-GlDE6z

Nei, oboy, jordbærmelk går heller ikke. Greier å spise youghurt, melk med jordbær og sukker f.eks. Men melk som drikke, det går ikke. Vet ikke hvorfor..

Endret av Slettet-GlDE6z
Lenke til kommentar

Nei, oboy, jordbærmelk går heller ikke. Greier å spise youghurt, melk med jordbær og sukker f.eks. Men melk som drikke, det går ikke. Vet ikke hvorfor..

 

Gå ned på apoteket og kjøp Nutridrink (med fiber), og jeg anbefaler den med kakaosmak. Bestill time hos fastlegen din og få dette på blå resept, ellers blir det litt dyrt.

Jeg bruker selv dette, og en boks tilsvarer en hel middag, og jeg tar tre-fire om dagen. Gikk opp 9 kilo på tre uker.

 

Det finnes også et pulver som kan drysse på maten, jeg husker ikke navnet, men fastlegen kan sikkert gi deg en resept.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...