Gå til innhold

QWERTY, Batteritid, 3.5 mm jack og kamera


Il-Sung

Anbefalte innlegg

Jeg er på utkikk etter en ny mobiltelefon, og har noen kriterier:

 

QWERTY-tastatur: Jeg er lei av å knote på det lille tjuetastsystemet. det tar for lang tid.

 

Batteritid: Batteriet burde holde et par dager om jeg ikke bruker det veldig aktivt.

 

Kamera: Kameraet trenger ikke være bra, men det burde være kamera på mobilen.

 

3,5 mm jack: Sony Ericssonen min har ikke dette, så jeg må drasse med på en dings for å høre på musikk.

 

 

Den trenger ikke ha touchskjerm, men jeg har ikke funnet så veldig mange uten.

 

 

Her er noen mobiltelefoner som jeg har sett på:

 

HTC Shift

 

HTC Advantage

 

HTC DesireZ

 

HTC S740

 

Sony Ericsson Xperia X2

 

Sony Ericsson Aspen

 

Sony Ericsson Vivaz Pro

 

Si hva dere synes om telefonene, eller kom med egne forslag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De 2 øverste HTCene du linker har jeg aldri sett før. Virker mer som en laptophybrid enn mobiltelefon...

 

Desire Z - usikkert hvor god batteritiden er her. Ellers matcher den nok de behovene du har listet godt. Fysisk tastatur har enorme fordeler vs qwerty onscreen.

 

S740 ville jeg utelukket simpelthen fordi telefonen er utdatert. Samme gjelder X2 og aspen(windows mobile, bleh). Vivaz pro kjenner jeg ikke så godt...

 

Følgende telefoner bør du også vurdere:

 

Nokia N8, Nokia E7, Desire HD (usikkert med batteritid igjen), Samsung Wave og ikke minst Samsung Galaxy S.

 

Evt kan det hende mindre telefoner gjør nytten - X10 mini pro eller mid-ranged Huaweitelefoner.

Lenke til kommentar

iphone 4

SE Xperia X10

Desire HD

Desire

Desire Z

Nokia N8

 

iPhone 4: Jeg har en iPod Touch, og er ganske fornøyd med den, men vil prøve noe annet enn iOS nå.

 

SE Xperia X10: Skal vurderes, men den har ikke QWERTY... Er skjermen stor nok til at man ikke skriver feil hele tiden?

 

Desire HD: Dette er dessverre ikke hva jeg ser etter, fordi denne er laget for spilling, filming, nettsurfing osv. Jeg er ute etter en som er behagelig og god til å skrive meldinger og ringe. Det ser ikke ut som om Desire HD er ikke laget med fokus på dette.

 

Desire og Desire Z: Desire er vel omtrent samme telefon som Desire Z, bortsett fra at Desire Z er bedre på batteri og har Android 2.2. Og Desire Z har QWERTY, noe som jeg verdsetter.

 

Nokia N8: Skjermen blir litt for liten til å skrive meldinger på på denne etter min mening, selv om den har stlyus-penn. Det blir litt styr med stylus-pennen, og jeg kommer sikkert til å miste pennen ganske fort. Jeg liker heller ikke designet eller menyene på denne.

Lenke til kommentar

 

iPhone 4: Jeg har en iPod Touch, og er ganske fornøyd med den, men vil prøve noe annet enn iOS nå.

Godt argument.

 

SE Xperia X10: Skal vurderes, men den har ikke QWERTY... Er skjermen stor nok til at man ikke skriver feil hele tiden?

X10 har større skjerm enn både Desire og Iphone. Tror den har QWERTY, om ikke, så har den kompakt QWERTY. Det er også bra. Men stor skjerm.

 

Desire HD: Dette er dessverre ikke hva jeg ser etter, fordi denne er laget for spilling, filming, nettsurfing osv. Jeg er ute etter en som er behagelig og god til å skrive meldinger og ringe. Det ser ikke ut som om Desire HD er ikke laget med fokus på dette.

Vel, den er behagelig, jeg har prøvd, den er god å skrive meldinger på, (4.3 inches)

Den er godt laget for dette også, du kommer garantert ikke til å angre.

 

Desire og Desire Z: Desire er vel omtrent samme telefon som Desire Z, bortsett fra at Desire Z er bedre på batteri og har Android 2.2. Og Desire Z har QWERTY, noe som jeg verdsetter.

Langt ifra samme telefon. Desire Z er vanvittig mye bedre specs, og ikke minst bedre internminne.. Desires internminne er patetisk lite. Desire har også Android 2.2.

Ja, er bedre på batteritid, og har fysisk tastatur. Men dog ikke æøå. Det savner iallfall jeg.

 

Nokia N8: Skjermen blir litt for liten til å skrive meldinger på på denne etter min mening, selv om den har stlyus-penn. Det blir litt styr med stylus-pennen, og jeg kommer sikkert til å miste pennen ganske fort. Jeg liker heller ikke designet eller menyene på denne.

 

At du mister pennen er vel ditt problem.. Og da har du fingrene på til gode.

Ellers kan du lese Hardware.nos artikkel om N8.

Lenke til kommentar

Nokia N8 har da virkelig ikke en penn? Den er en vanlig touchtelefon på lik linje som Desire eller iPhone 4 med touchscreen som brukes med fingrene. Ellers er jeg i hovedsak enig med diskutant over her, vil bare legge til at SE X10 har fått mye kritikk bl.a. for batteri og gammel androidversjon.

 

Forøvrig tror jeg Desire HD ville passet deg greit. 4.3" er enormt og veldig deilig å skrive på. Ellers har jeg blitt veldig glad i landskapsmodusen på N8 - skrivekontrollen passer meg langt bedre enn android/ios sin.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...