Gå til innhold

[PS3][FIFA11] FIFA SuperCup IIXX


steen_jadd

Anbefalte innlegg

Først vil jeg gratulere Espen med seieren i forrige cup :) Jeg synes den forrige cupen var en suksess. Det var utrolig morro at det nye spillet gjorde kampene mye åpnere enn tidligere. I tillegg kommer vi til å få en ny vinner av SuperCupen :)

 

Den nye cupen vil bli arrangert på samme måte som den forrige. Hvis det skulle være veldig stor interesse for å delta så kan cupen bli utvidet. De 16 første som melder seg på er sikret plass. De som melder seg på utover dette vil bli satt opp på en reserveliste, og vil få være med enten hvis noen trekker seg, eller hvis cupen skulle bli utvidet til 20 eller 24 deltakere. Det som var gledelig i forrige cup var at alle opprettholdt tidsfristene, noe som er sjeldent :p En utvidelse av cupen avhenger naturligvis av at tidsfristene fortsatt holdes. Alle brukere er velkomne til å delta. Gledelig nok er ingen brukere suspendert fra forrige cup denne gangen.

 

Jeg har valgt å gjøre endringer på seedinglisten. Jeg regner fra nå av ikke med brukere som ikke har deltatt i noen av de siste tre turneringene. Jeg synes det skaper rot i listen når flere brukere kun har deltatt en eller to ganger for flere måneder siden. Seedinglisten er ment som en pekepinn på omtrent hvor god brukeren er i FIFA. Jeg synes ikke det skal bli målt ut ifra en enkeltprestasjon gjort for lang tid siden.

 

Jeg ber nye spillere om å lese gjennom reglene. Terminlisten som er oppgitt er veiledende intill cupen starter. Den avhenger av at cupen starter opp innen rimelig tid.

 

Vennligst oppgi både ønsket lag og PSN når dere melder dere på! Det er lov å endre lag etter påmeldelse. Laget skal være bekreftet før en spiller sin første kamp.

 

Lykke til :)

 

 

Diverse informasjon:

 

 

Terminliste:

 

 

Gruppespill: Innen natt til søndag 07/11

Kvartfinaler: Innen natt til torsdag 11/11

Semifinaler: Innen natt til mandag 15/11

Finale: Innen natt til fredag 19/11

 

 

 

Hall of Fame:

 

 

1. Steen Jådd: SuperCup II, IV, VI & XI

2. Tc47: SuperCup I, III & X

3. Aunron: SuperCup V, XIV & XVI

4. TeeJaySunde: SuperCup VIII & IX

5. Kriss: SuperCup VII

6. Grandi0sa: SuperCup XII

7. W3eser: SuperCup XIII

8. Unavit: SuperCup XV

9. Espentegenigi: XVII

 

 

 

Seedingsystemet blir regnet ut på bakgrunn av prestasjonene fra de fem siste turneringene:

 

 

post-142804-1287778875,1783_thumb.jpg

 

 

 

Jeg ber nye deltakere om å lese gjennom reglene:

 

Et lag gjennom hele turneringen. Laget kan ha maks fire stjerner uten Live Season. Hvis live season benyttes og gjørt at valgt lag få 4,5 stjerner må live seasong slås av forran kamper i SuperCupen.

 

Kampene spilles rangert. Om spillerne ikke lykkes i å møtes på denne måten skal kampen spilles via BAP metoden. Det er en guide i hvordan å utfordre både rangert og via BAP.

 

Om forbindelsen blir brutt under en kamp så skal en ny kamp "arrangeres". Det vil si at en ikke begynner å spille før tiden og resultatet er det samme som da forrige kamp ble brutt.

 

Det gis én kamp karantene for rødt kort. Spillerne er selv ansvarlige for å rapportere om røde kort.

 

16 lag deltar og det spilles 4 grupper á 4 lag. Alle spillere møtes to ganger. Gruppene trekkes basert på seedingpoengene hver spiller har opparbeidet seg. De to beste spillerne i hver gruppe går videre til kvartfinaler.

 

Om to lag har lik poengsum i et gruppespill avgjøres avansement på innbyrdes oppgjør og deretter eventuelt målforskjell. Om det forsatt skulle være likt avgjøres det på flest scorede mål.

 

Kvartfinalene trekkes tilfeldig hvor gruppevinnerne møter gruppetoerne. Spillere fra samme gruppe kan ikke møtes i kvartfinalene. Det spilles to kamper i kvartfinalene hvor den totale målforskjellen avgjør. Hvis det står likt etter to kamper spilles en tredje kamp med eventuelle ekstraomganger og straffer.

 

Semifinalene trekkes tilfeldig. Det spilles to kamper i semifinalene hvor den totale målforskjellen avgjør. Hvis det står likt etter to kamper spilles en tredje kamp med eventuelle ekstraomganger og straffer.

 

I finalen spilles det én kamp med eventuelle ekstraomganger og straffer.

 

Hvis en spiller trekker seg uten gyldig grunn vil spilleren bli utestengt fra den neste cupen. Om spilleren trekker seg i gruppespillet strykes alle spilte kamper mot denne spilleren. Spilleren vil også bli suspendert fra neste cup dersom kamper av betydning ikke blir spilt. Det godtas ikke at spillere plutselig forsvinner fra tråden og ikke spiller kampene sine. Spilleren vil i så tilfelle bli kastet ut av cupen og kampene strykes.

 

Det deles ut seedingspoeng. Seedingen blir basert på de 5 siste spilte turneringene.

 

Om en kamp ikke spilles innenfor tidsfristen, og kampen(e) er av avgjørende betydning, vil jeg ta en avgjørelse basert på aktivitet i tråden om hvem som går videre. Det vil si at om en prøver å få spilt kampene, men motstanderen ikke møter opp, vil en ikke ryke ut. Jeg vil ta min avgjørelse på aktiviteten i denne tråden. Dvs. at jeg ikke tar hensyn til aktivitet på PM, MSN, Skype o.l.

 

 

 

Guide i hvordan sette opp spilløkt:

 

Sende spillinvitasjon (FIFA10):

1. Motstanderen din må være lagt til i vennelisten.

2. Gå inn på ONLINE SPILLMODUSERi hovedmenyen.

3. Velg deretter MITT FIFA 10 ONLINE.

4. Velg så SE SPILLERHUBB.

5. Hold inne L1 og velg Adressebok.

6. Finn motstanderen din på lista, og trykk X.

7. Velg Inviter til spill.

8. Trykk pil høyre to ganger. Da skal Spilltypevære lik "rangert", og Privat økt skal være satt på "ja". Trykk X når ferdig.

9. Du vil nå befinne deg i menyen for en vanlig spilløkt. Nå er det bare å vente på at motstanderen dukker opp. Motstanderen vil forøvrig få en spillinvitasjon i sin Hovedmeny.

 

 

Utfordre i lobby (FIFA10):

1. Gå inn på ONLINE SPILLMODUSER i hovedmenyen.

2. Velg deretter ONLINeLOBBYER.

3. Velg så OPPSETT AV FIFA 10-KAMP.

4. Gå inn på ONLINELOBBYER.

5. Trykk pil høyre/venstre for å bla i menyen. Bla til du finner menyen SALONGER.

6. Trykk pil opp/ned for å bla i lobbyene. Trykk X for å gå inn i avtalt lobby.

7. Du vil nå kunne se de andre spillerne som befinner seg i den valgte lobbyen. Finn motstanderen din på listen og trykk X når markøren er på motstanderens navn.

8. Velg INVITER TIL SPILL.

9. Velg instillinger, i denne cupen spiller vi Rangert. Fullfør ved å trykke på INVITER TIL SPILL.

10. Den som setter opp spillet vil nå befinne seg inne på menyen hvor en velger lag.

11. Den som er blitt utfordret befinner seg ennå inne i lobbyen. Denne spilleren vil nå kunne se et ikon av et lyn ved siden av navnet til motstanderen. Lynet betyr at denne personen har utfordret deg. Trykk X når markøren markerer motstanderens navn.

12. Godta invitasjonen og spill.

 

 

Be A Pro metoden (FIFA10) (BAP metoden):

1. Gå inn på ONLINE SPILLMODUSER i hovedmenyen.

2. Velg ONLINE LAGSPILL.

2. Velg deretter SPILL MED VENNER og trykk X to ganger.

3. Velg motstanderen din fra vennelisten og trykk X.

4. Det skal nå velges lag. Dette gjøres ved å trykke på trekant. Det kan hende det må skiftes drakter. Det gjøres ved å trykke på firkant.

5. Motstanderen vil nå få en spillinvitasjon i sin Hovedmeny.

6. Når dere har valgt ferdig lag og drakter og ingen andre er inne i spilløkten kan dere begge trykke X.

7. Dere setter opp taktikk og lag som vanlig.

8. Når dere kommer til neste meny skal dere velge spiller(e). Her er det viktig at begge velger ALLE. Da vil dere styre hele laget, i stedet for èn enkelt spiller.

9. Hvis noen har problemer med kameravinkel og menyer på skjermen så kan dette forandres i instillinger. Dette er ikke noe vanskelig å forandre på og kan endres permanent i hovedmenyen (anbefales!).

 

 

 

Påmeldte:

 

1. Steen_jadd (Manchester United)

2. Christiaan922 (Barcelona)

3. Aunron (Real Madrid)

4. Cryflopp (Real Madrid)

5. man_utd100 (Inter)

6. z1ndr3 (Real Madrid)

7. Espentegenigi (Inter)

8. Kvalheimaren (Chelsea)

9. Chriss_91 (Chelsea)

10. Kriss_94 (AC Milan)

11. Jgiggs (Inter)

12. Sprolauk (Barcelona)

13. MariusPN (Inter)

14. erikern (Manchester United)

15. Barca_YBF (Barcelona)

16. stiank204 (Barcelona)

 

 

 

 

 

Gruppetabell:

 

post-142804-1289043837,2452_thumb.jpg

 

 

Endret av steen_jadd
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...