Gå til innhold

Veiledningen, problem med combofix


Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skulle kjøre gjennom Veiledningen igår. Men jeg avinstallerte ikke AVAST FREE fra dataen jeg gjorde det på før jeg lastet ned combofix.. det resulterte i at det ikke funket... og hvis jeg prøver å laste det ned igjen får jeg denne meldingen (se bilde)..

 

Jeg prøvde og det samme på en stasjonær, og da avinstallerte jeg AVAST FREE først, og fikk lastet ned combofix og startet det. Men nesten med en gang jeg det begynte søket fikk dataen bluescreen.. Da jeg slo den på igjen kom det samme problemet som med den første dataen. Så spørsmålet mitt er: hva skal jeg gjøre får å få det fikset og kunne laste ned og kjøre det?

Vil forresten MBAM og ComboFix finne alt av virus? (rootkits og?)

 

Takker for all hjelp :)

post-221701-1287741028,722_thumb.jpg

Endret av computerr
Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Det kan hende at malware prøver å stoppe combofix. Last den ned til en annen maskin, gi den et nytt navn, feks: test.exe, legg over på minnepenn, for så å dra programmet over til skrivebordet. Prøv å kjøre det slik.

Fungerer ikke det, så kjør combofix i sikkermodus, før du kjører det igjen i normal modus.

Logger fra nevnte program forteller om det har fjernet problemet, men de er kraftige på hver sin måte.

 

Husk at du ikke må kjøre Combofix hvis du sitter med et 64-bit system, og ikke klikk på vinduet når det kjører

Lenke til kommentar

Det kan hende at malware prøver å stoppe combofix. Last den ned til en annen maskin, gi den et nytt navn, feks: test.exe, legg over på minnepenn, for så å dra programmet over til skrivebordet. Prøv å kjøre det slik.

Fungerer ikke det, så kjør combofix i sikkermodus, før du kjører det igjen i normal modus.

Logger fra nevnte program forteller om det har fjernet problemet, men de er kraftige på hver sin måte.

 

Husk at du ikke må kjøre Combofix hvis du sitter med et 64-bit system, og ikke klikk på vinduet når det kjører

 

hei! jeg fant ut at jeg ikke hadde lagret det på skrivebordet, derfor det ikke fungerte. så jeg gjorde det og da kjørte det fint og lagde en logg (som jeg har postet tidligere, og ble erklært ren av norbat :) ).

 

men tusen takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...