Gå til innhold

file missing ved xp installasjon!


jhmos

Anbefalte innlegg

Har både winxp pro og home. brukt dem mange ganger, senest to dager siden. Da var alt perfekt. Nå sitter jeg her med nytt innhold (a7n8xdeluxe,2500barton,512 3200 twinmos(winbond)) og begge cdene gir beskjed om manglene filer ved innstalasjon. skjønner ingenting :x

 

forstår ikke hvordan begge cdene plutselig er kaputt

 

kan det være noe hardware feil??

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er ikke slikt at hovedkortet har ekstra RAID controller som du ikke har fulgt installasjons veiledningen til WinXP???

husk, RAID kontrollere MÅ installeres først

 

Det kommer opp noe raid greier først ja. har ikke gjort noe med dette!!!

Kan du forklare nærmere :)

Lenke til kommentar

Bare ett forslag fra meg, har abit nf7-s 2.0, og innstallerte nettopp en fresh xp på maskinen og fikk feil jeg og... Mitt problem var at default innstillingene var feil... prøv å sette ned dette, dvs. sett f.eks ram til 166 eller lavere, om dette ikke funker så er det nok rammen det er noe galt med...

Lenke til kommentar

Ja, sett ned CPU hastighet men du kan også deaktivere innebygd lydkort samt med serial, paralell og USB porter, nettverkskort, og det meste av det du finner i BIOS. Også, prøv å sette IDE channel instillinger til PIO mod, ikke UDMA og sett RAM instillinger så konvensjonell som mulig (til 266MHz hvis du har mulighet i BIOS)

Jeg fant dette da jeg hadde SAMME problemer som du har. Har prøvd å instalere Windows i flere dager og begynte å lure om det er noe galt med MB men da jeg gjorde alt dette jeg nevnte ovenfør, gikk installasjon som bare det.

En ting til... du kan prøve å koble hard disk til IDE kontroller og installere Windows først og etterpå koble den til RAID kontroller.

Lenke til kommentar
Bare ett forslag fra meg, har abit nf7-s 2.0, og innstallerte nettopp en fresh xp på maskinen og fikk feil jeg og... Mitt problem var at default innstillingene var feil... prøv å sette ned dette, dvs. sett f.eks ram til 166 eller lavere, om dette ikke funker så er det nok rammen det er noe galt med...

 

dette funket utmerket!!

Takk takk :woot:

 

hvordan setter jeg opp raid???

har 2 120gb wd 8mb

Lenke til kommentar

spørsmålet mitt blir da.... snakker vi ikke om hardware feil her? altså greit for nødløsning... men skulle ikke minne kunne kjøres i 200?

 

litt forvirra... skal snart gå over til ddr ram system sjøl så viss noen kunne utbrodert her? Er det HK som satte feil innstillinger til rammen? eller er d feil på en av delene HK/ram ?

 

...men symptomene høres hardware aktige ut ja....

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...