Gå til innhold

problemer med kjøler i nytt system med dominator minne.


Tobak30

Anbefalte innlegg

Har oppgradert maskinen min og kan nå ikke bruke min kjære cooler master vifte som var så stille og rolig og fungerte so veldig bra. Måtte bytte den til amd stock kjøler og når jeg nå slår på maskina mi så høres det ut som om den skal eksplodere. Den bråker så inni granskauen mye.

 

Det jeg trenger er en kjøler som kan gå klar av mine 4 dominator minne moduler, er veldig stille gående og kjøler godt.

 

Er det noen forslag der ute? Har en ett amd am3 system. vifta må koste max ca 500 kroner.

Endret av Tobak30
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det ser ut til at jeg ikke kan snu vifta mi 90 grader slik at jeg får plass til den og dominator minnet mitt. Cooler master vifta jeg har er en slik en med 3 heatpipes som går ut på hver side av kjøleblokka til sammen 6 heatpipes. Som går opp til kjøleribene der det er en 120 millimeter vifte. Husker ikke helt modell navnet på den men har vært veldig fornøyd med den vifta fram til nå. Så den andre må være ganske så stille den også. Gjeren med en regulator for farten på vifta.

Lenke til kommentar

Det er ikke en tower kjøler. Vifta ligger på kjøleribbene og blåser luft rett ned på cpu osv. Men jeg har funnet ut at jeg kan skru av kjøleribbene på dominator minnet uten at det skader garanti eller noe slikt. Må bare finne en amerikansk umbraco nøkkel. Metriske umbraco nøkler går ikke.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...