Gå til innhold

Kjører Win98 i virtualbox, hva skal jeg gjøre ved oppstart?

herdon

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

oi faen, glem det jeg sa!!!

I vinduet hvor du kjører Gjesten er det en fane som heter "devices". Her er det et alternativ som heter "instal guest additions". Trykk på denne, og du skal få en virtuel cd-rom med dataene på...

Skrevet

Ok, men er det sånn at jeg bare skal trykke på instal guest additions, og så bare vente?

Og hva er det egentlig den gjør? Altså, trenger man den for å få nett-tilgang, få kontakt med cd-romer man putter i, eller hva, og hvis det ikke er den som får ting til å kunne innstalleres fra cd-rom, hvordan gjør man det da?

Skrevet

Ja, ifølge denne toturialen jeg fant, så skal man bare trykke på install guest additions, men når jeg gjør det, skjer det ingen ting, hva skal jeg gjøre da?

Skrevet

Autorun går ikke når man setter inn cder (førelpøpig ivertfall), det kommer kun på hovedpcen, ikke den virtuelle, og når jeg prøver på run (kjør på norsk) programmet med det navnet som kommer i autorun på hovedpcen, så går ikke det heller, kan være pga. at jeg ikke har fått innstallert guest addition, men det får jeg jo heller ikke innstallert.

Skrevet

Hmm, du skal ikke sette inn en fysisk CD i datamaskinen.

I vinduet hvor du kjører Gjesten er det en fane som heter "devices". Her er det et alternativ som heter "instal guest additions". Trykk på denne, og du skal få en virtuel cd-rom med dataene på...

Etter å ha gjort dette skal du se en virtuell CD komme opp i "Min Datamaskin".

Skrevet (endret)

Nå er jeg ikke helt sikker på hvor du er, men mener dere at jeg bare skal sette i en cd i cd-holderen på pcen, også trykker jeg på install guest additions-knappen, også kommer den som en virtuell cd i "Min Datamaskin"? Eller mener dere bare innstallasjon av guest additions? (Hvis det var det første, funker det ikke). Men jeg tror jeg evt. trenger å laste ned guest additions manuelt (herifra for min versjon (ver. 3.2.10) (direkte link til fil er her)), men det trenger jeg også litt hjelp til (forstår ikke hvor jeg skal sette filen).

Selv om jeg har guest additions filene allerede der inne.

Ser faktisk ut som at alt er "innstallert", men at jeg ikke får det evt. til å funke (hvis det har noe å gjøre med å kunne innstallere cder (eller funker det overhodet ikke å innstallere ting fra cd på den virtuelle maskinen?

Endret av herdon
Skrevet

Nå er jeg ikke helt sikker på hvor du er, men mener dere at jeg bare skal sette i en cd i cd-holderen på pcen, også trykker jeg på install guest additions-knappen, også kommer den som en virtuell cd i "Min Datamaskin"? Eller mener dere bare innstallasjon av guest additions? (Hvis det var det første, funker det ikke). Men jeg tror jeg evt. trenger å laste ned guest additions manuelt (herifra for min versjon (ver. 3.2.10) (direkte link til fil er her)), men det trenger jeg også litt hjelp til (forstår ikke hvor jeg skal sette filen).

Selv om jeg har guest additions filene allerede der inne.

Ser faktisk ut som at alt er "innstallert", men at jeg ikke får det evt. til å funke (hvis det har noe å gjøre med å kunne innstallere cder (eller funker det overhodet ikke å innstallere ting fra cd på den virtuelle maskinen?

Hmmm...

Glem alt som har med CD- rom i datamaskinen din å gjøre. For å understreke det kan du ta alle CD-ene du har i huset og kaste dem, samt åpne opp datamaskinen din og rive ut CD- rommen og kaste denne i dass.

Ikke sett noe som helst inn i datamaskinen. Du skal ikke bruke en fysisk CD (en CD du kan ta og føle på).

Åpne opp VirtualBox og start Win98. Når du har kommet inn i Win98, velger du "Devices" og "Install Guest Additions". Da skal du kunne finne en virtuell CD- rom inne på "Min datamaskin" på DIN GJEST! Altså Win98 sin "min datamaskin".

Skrevet (endret)

Det ser veldig ut som om den er blitt innstallert nå (siden isoen for det er huket av, og kommet med i der jeg registrerer isoer (også er det noe som heter adittions på D: i min datamaskin på win98, Hva skal jeg gjøre nå? (Og går det overhode ann å innstallere programmer via cd, eller er det bare nett man kan bruke?

Endret av herdon
Skrevet

Jeg fant endelig ut hvordan jeg skal innstallere guest additions, men når jeg kommer til knappen install (trykker på den), så får jeg meldingen: Platform is not supported for Guest Additions yet.

Hva skal jeg gjøre da?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...