heh115 Skrevet 19. oktober 2010 Skrevet 19. oktober 2010 Hei, Jeg leter etter en bit som jeg kan sette inn i øretelefonutgangen på ipodden min, som deretter sende musikken ut på en FM frekvens som bilradioen kan ta opp. Noen som vet hvor jeg får kjøpt denne biten/overgangen?
Matsemann Skrevet 19. oktober 2010 Skrevet 19. oktober 2010 Clas Ohlson, Biltema, Teknikmagasinet etc. er plasser jeg har sett det. Anbefaler en som også har mulighet for batteri i tilfelle bruk utenfor bil, og om man bruker 12volten til gps eller lignende.
Kvanli Skrevet 19. oktober 2010 Skrevet 19. oktober 2010 noe slikt? http://www.komplett.no/k/search.aspx?q=fm+sender
transmedia.no Skrevet 21. oktober 2010 Skrevet 21. oktober 2010 Hvilken bilradio er det du har? En FM-sender er jo en absolutt nødløsning når alt annet ikke er mulig...
heh115 Skrevet 22. oktober 2010 Forfatter Skrevet 22. oktober 2010 Er en original bilradio i en opel astra 1998/97. Den har "ekstern" skjerm så det er ikke aktuell å bytte. Den har eller ikke minijack inngang.
transmedia.no Skrevet 22. oktober 2010 Skrevet 22. oktober 2010 Det finnes endel nye spillere som støtter den eksterne skjermen i Opel'er ved hjelp av et interface, så dét lar seg løse.
Gjest Slettet-fsaSP0zV Skrevet 23. oktober 2010 Skrevet 23. oktober 2010 (endret) Dersom du ikke MÅ ha info i displayet, kan du velge fra et mye større utvalg i anlegg, og kan få med både AUX, USB, MP3 og bluetooth (for mobilintegrasjon), ev også DVD, Navi og/eller ryggekamera. For å bytte anlegg, ta ut det originale med 2 U-bøyler (lån fra Opel dersom du ikke har). Rammen til originalanlegget er festet med 2 skruer i forkant, løsne disse og trekk ut rammen. I bakkant av rammen sitter en antennekabel/kontakt, en vanlig dobbelt ISO (lyd/strøm), og en for displayet. Løsne alt dette fra rammen, og separer displaykontakten fra ISO-kontaktene. Bilen er nå klar for nytt anlegg med standard ISO, og du monterer enkelt rammen som følger med det nye anlegget. Husk at dersom du bytter til japansk anlegg, må +12V fixed og +12V ign byttes om, dette kan du løse ved å legge inn et skjøtestykke i ISO-strømforsyningen. Det kan også være at du må kjøpe overgang fra stor til liten antennekontakt, kommer an på nytt anlegg. Du har også sjansen til å legge opp kabler for ev. ekstra forsterker. Jeg opplevde stor forbedring i radiomottaket da jeg byttet ut den originale (selv om den originale ikke er spesielt dårlig), og mye bedre lyd generelt. Når jeg etter byttet slo på anlegget, slukket linjen med dato i displayet, der radio/CD-info normalt kommer. Var innom Opel, og de programmerte om displayet til at bilen ikke hadde original radio. Da viste displayet klokke og dato som det gjør når originalanlegget er slått av. Eneste forskjell er at du må stillle mellom sommer- og vintertid selv, siden RDS-CT ikke har tilgang til displayet i bilen. Edit: Ta vare på det gamle anlegget og rammen, så kan du bytte tilbake når du skal selge bilen. Endret 23. oktober 2010 av Slettet-fsaSP0zV
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå