Gå til innhold

Anbefaling av skjermkort til rundt 1500 lappen.


Anbefalte innlegg

Hei godtfolk!

 

Jeg har bygget og reparert maskiner siden midten av 90-tallet, men kunnskaper om hva som er hot or not har desverre falt siden da. Er student, og forrige uke røyk desverre det ellers så trofaste XFX 8800 GTS skjermkortet mitt, så jeg trenger da et nytt skjermkort som kan ta over, er PCI-e, og vil kunne kjøre spill helt greit de neste to årene. Forøverig bruker jeg også maskinen til mye tekst og bilderedigering, gjerne i programmer som AutoCAD 3d, Adobe PS/illustrator, sketchup ++, men jeg regner med at et skjermkort som kan kjøre spill som Bad company 2 helt greit, ikke har problemer med disse programmene.

 

Jeg har ingen behov om at jeg skal kunne kjøre spill på Ultra høye grafikkinstillinger, men at de heller kjører flytende på medium/høy-ish.

 

Mitt oppsett ellers er forøvrig:

 

Intel i5-750

4Gb DDR3 minne

750 W med awesomeness av en strømforsyning.

2x SATA HDD, med tilsammen ~1,8 TB lagringsplass

Kjøres i Win7 64bits operativsystem

Antec Three Hundred Tower

 

Kriterier utover det som står over:

 

- Spiller ikke generelt super krevende spill, mer alá League of legends, bad company 2, CIV5.

 

- Må ha minst 2 DVI porter, og det er heller ikke dumt om den har en HDMI port i tillegg.

 

- Støy har ingenting å si egentlig, bryr meg lite om dette.

 

- Antec three hundred bør greie å ha plass til de fleste skjermkort, har mye plass under og over PCI-e porten også.

 

- Har ingen krav om det skal være Nvidia eller AMD-ATI, men er kanskje en fordel om den har PhysX, eller hva er folks tanker om dette?

 

 

tja, kommer ikke på noe mer som skulle være nødvendig akkurat nå...

 

Er spent på hva dere som er litt mer oppdaterte har å si, samt hvilke kort dere anbefaler evt. fra erfaring.

 

Mvh

JeppeP!

 

PS, ja jeg skal kjøpe mer RAM snart ;)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AMD kommer ut med nye skjermkort denne uken (tror jeg)

Vent heller til du ser hva disse koster før du bestemmer deg.

Kortet du linket til er forøvrig et veldig bra kort som lett vil makse bad company 2 :)

 

Og ja, hovedkortet ditt støtter PCI Express 2.0. Trykk utvidet info og gå ned til Ekspansjon/Tilkoblinger

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=491781

Endret av Bezzzy
Lenke til kommentar

takk for svaret bezzzy, og ja når du sier det så tror jeg har lest noe lignende. Desverre så er det vel slik at hvis AMD kommer med nye kort denne uken, så går det fort en ny uke før butikkene har fått disse inn. Tror ikke jeg har tid til å vente flere uker da jeg har oppgaver som må gjøres. Sitter på backup pcen min nå i Linux (en P4) så det funker dårlig sammen med sketchup og autoCAD ;)

 

Tror jeg skal trå til på 460 kortet, ikke en dårlig deal, og det virker jo ganske greit i forhold til tester som ligger ute...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...