Gå til innhold

Fire mage: Rotation


Anbefalte innlegg

Atter en gang er jeg her for å søke visdom fra dere. Spurte rundt i dalaran om jeg kunne søke ICC med 4,7 K gearscore. til svar spurte han om hva slags spec jeg hadde og at jeg burde bytte til Fire`(er originalt Arcane). Det jeg sliter med er rotations. Jeg bruker Scorch->LB->FFB (også de andre spellene når de blinker på skjermen :p (Pyro og fireblast) Og da ligger jeg på rundt 2,3K i dps hos mobs, og 3,2 hos bosses. men derimot med arcane ligger jeg på rundt 3,2 hos mobs og opp til 6K hos bosses... Hva i huleste er det jeg gjør feil med fire:P?

 

 

EDIT: gjorde en test på "grandmaster's traning dummy" hadde hele 7k DPS med arcane, og 4,1 med fire

Endret av pmiddy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du gjer egentlig ikkje noke spesielt feil, anna enn å bruke frostfirebolt.

 

Er du deep fire (kan vel ikkje skjønne at en FFB spec no lenger er viable med nye talent-trees), så er primary nuke fireball.

 

scorch - LB - FB - pyro på procs, refresh LB, refresh scorch debuff, og bruk Fireblast på impact om du har adds du kan fordele ignite'n din på. (det vil forøvrig vere en massiv dps boost sistnevnte).

 

Når det er sagt så må en vere litt kar for å få det til å svinge med fire. Arcane er ikkje like geardependant som fire. Vil derfor anbefale deg å herje litt vidare som arcane til du får skrapa sammen litt meir (hit)/crit/haste/mastery. spellpower ligger passivt med her og, men det er jo given med alle upgrades.

Lenke til kommentar

Scorch? Scorch debuff? :ermm:

Så vidt jeg vet, så finns det ingen scorch debuff lengere. Denne er vel overført til Destro locks.

Scorch hører ikke hjemme i en "vanlig" Fire rotasjon lengere.

Det gamle talentet "Improved Scorch" gir 100% reduced mana cost på scorch nå.

Må man flytte seg, er Scorch grei å kaste da man kan kaste denne mens man løper med Molten Armor aktivert. Ganske kult.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...