Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

4 feil på eu godkjening


creaT

Anbefalte innlegg

hei

prøvde og eu godkjende bilen min hær endag, men ente opp med 4 feil.

 

hær er 2er feilene:

parkbrems for lang vandring

bremsebelegg for tynne, foran begge sider

parkbrems ingen bremsevirkning, høyre bak.

 

1er feilene:

tåkelys virker ikke, foran og bak

 

- parkbrems for lang vandring, er vell bare og stremme vaieren?

- bremsebelegg for tynne, foran begge sider, byttet bremseklossene. men syns fremdeles ikke det ble noe større bremsevirkning. kan ha noe med at jeg må trykke bremsepedalen nesten helt ned før bremsene begynner og ta(?) er det noen måte å stremme bremsepedalen på?

- parkbrems ingen bremsevirkning, høyre bak. hva må fikses hær?

 

bilen er en hyundai accent 1.3L 1998mod

 

setter stor pris på svar hær! :)

Endret av creaT
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om parkeringsbremsen er såpass dårlig ville jeg sjekket/byttet bremsene bak også, å stramme hvis det er såpass dårlig funker kanskje i en måneds tid og så er det like dårlig igjen..

 

Siden den ikke virker på høyre siden må du jo åpne og sjekke uansett, sikkert oppbrukte bremsesko, hvis det er det så bytter du tromler i samme slengen og på begge sider :)

Lenke til kommentar

okei, da skal jeg sjekke ut dety :)

men er det noe jeg kan gjøre med bremsepedalen, for å få den til å bli litt hardere vis du skjønner va jeg mener?

 

Justere bremsene bak. Ingen god ide å rote med wiren. Ofte sitter justerings mekanisme fast. Ta ut trommelen, sjekk tykkelsen på belegg og gjør ren skikkelig.

Lenke til kommentar

Hvis bremsepedalen går for langt inn før bremsene tar tak kan det være du bør lufte bremsene (etter du har byttet bremseskoene bak), dette er en grei jobb bare ikke lufteniplene ikke har rustet i filler, disse er ofte bare kjeks og ryker når man prøver å løsne på dem! Pass derfor på å kjøp nye luftenipler så du får byttet dem når du først har dem ute! Hvis de ryker kan du bruke en såkalt grisepikk for å få dem ut, det er en slags omvendt skrue/lite borr, og man skrur den ned i lufteniplen helt til lufteniplen slipper taker å du får skrudd ut den.

 

Lykke til! ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...