Gå til innhold

Hvordan bli en hacker?


Veltins

Anbefalte innlegg

Jeg vet relativt mye om en del som har med data. Jeg kan litt av noen programmeringsspråk og litt annet. Jeg har lyst til å bli en bedre hacker, men hva vil det si å være en hacker? Kan noen definere det? Hva vil jeg trenge å lære og sånt? Btw, jeg er vel litt mer interrest i black hat :ph34r:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må lære deg mer programmering, sette deg inn i hvordan det du skal hacke faktisk fungerer osv.

Å hacke er ikke det samme som å bryte seg inn i datasystemene til en bank og stjele alle pengene, det er cracking. Hacker du noe så har du i prinsippet modifisert det til å gjøre noe det i utgangspunktet ikke skulle gjøre. Cracking er ondskap, hacking er kreativitet.

 

Du har forresten ikke hacket noe som helst ved å laste ned et ferdig program, da er du en scriptkidde, noe som er foraktet av hele miljøet.

 

Når det gjelder blackhat så er ikke dette stedet å spørre, da blackhat i prinsippet likegodt med lovbrudd og faenskap. Men du kan sikkert spørre om programmering o.l.

Lenke til kommentar

Det er ikke meningen å være ekkel her, men.. når du har lyst til å lære "hacking", men ikke klarer å definere det vil jeg tro at det du faktisk spør om er hvor du kan lære deg spesifikke teknikker for å tilegne deg informasjon og tilgang du ikke skulle/burde hatt. Det er som Dj_eLmO sier kriminelt, og ikke noe du kommer til å få svar på her.. eller noe annet sted for den saks skyld, siden de miljøene som driver med sånt generelt ser ned på folk som ikke klarer å finne ut av saker og ting på egen hånd, og er villig til å gjøre sin egen research.

 

Also: www.justfuckinggoogleit.com

 

Sånn. Så var det sagt. Så til noe litt mer konstruktivt: www.hackthissite.com er en artig side hvor du kan teste ferdighetene dine. Den har et hyggelig miljø knyttet til den som nok kan gi deg en viss innføring i det helt grunnleggende. Masse å lære om websikkerhet i alle fall.

 

Edit: Skriveleif.

Endret av Veanova
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...