Gå til innhold

Nytt gamingtastatur


Anbefalte innlegg

Etter at det gamle tastaturet mitt gikk til en vissplass helt plutselig ikveld er jeg på desperat jakt etter ett nytt ett.

 

Jeg sitter nå på min gamle Razer lycosa som det er noen problemer med, som jeg muligens tenker på å skaffe meg ett nytt ett av, men jeg har lest flere omtaler av dette og det er flere som sliter med det. jeg er en stor fan av razer og har også sett på nye Razer Black Widow, men den belyste kommer desverre ikke ut i november og så lang tid har jeg ikke lyst til å vente.

 

Har dere noen forslag som møter noen av kravene mine?

 

- Belysning

- IKKE macrotaster ved siden av Tab, Capslock-rekken. Jeg blir GAL av dem.

- USB og media inn/ut-ganger.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg anbefaler Steelseries 7G som er et helt fantastisk MEKANISK tastatur (50 mill tastetrykk). Kvaliteten og selve feelingen av å bruke det er veldig god. Det har dessverre ingen belysning eller makroer. Hva slags spill har du tenkt til å bruke tastaturet til? 7G er vell lagd for FPS...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Skjønner ikke hvorfor folk absolutt skal ha de dyreste og mest fancy tastaturene, da et 99-kroners tastatur fra Clas Ohlson fungerer like fint mtp. gaming. Både spillerens ferdigheter og mus-kvaliteten har langt større verdi enn tastatur.

Prøv et sikkelig tastatur, så merker du fort forskjell :thumbup:

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk absolutt skal ha de dyreste og mest fancy tastaturene, da et 99-kroners tastatur fra Clas Ohlson fungerer like fint mtp. gaming. Både spillerens ferdigheter og mus-kvaliteten har langt større verdi enn tastatur.

Prøv et sikkelig tastatur, så merker du fort forskjell :thumbup:

 

Nå er "ordentlige" tastatur litt vansklig å få tak i i Norge. Ingen som jeg vet om som selger verken Filco eller Das, for eksempel. Og hvis du skal importere blir det fort litt drøy pris for enkelte når det er snakk om tastatur. Med mindre du skriver mye og er opptatt av å ha en komfortabel skriveopplevelse ville jeg heller ha kjøpt et tastatur på Clas Ohlso som er mer en godt nok, samt det bruker akkurat samme teknologi og gummimatte til å registrere tastetrykk som disse "gaming" tastaturene (som koster mange ganger mer), så min anbefaling er å styre unna disse, da du betaler for et par lys og eventuelt noen ekstra taster.

 

Du har forresten rett i den uhyre forskjellen fra gummimatte tastatur og mekaniske. Det er kanskje noe som virker litt diskré til å begynne med, men etter et par dager med konstant bruk går det ikke an å gå tilbake.

Lenke til kommentar

Skal selv skaffe et nytt gaming tastatur, men ser at de er utsolgt for G110 OVERALT...

 

Noen annen tastatur dere anbefaler? som de har igjen hos forskjellige plasser?

 

Kjøp deg Steelseries 7G. Beste tastaturet på markedet.

 

Hvilken bakgrunn har du som støtter en slik uttalelse?

 

Har du prøvd noen av de populære merkene som Filco, Das eller kanskje Déck?

Lenke til kommentar

Skal selv skaffe et nytt gaming tastatur, men ser at de er utsolgt for G110 OVERALT...

 

Noen annen tastatur dere anbefaler? som de har igjen hos forskjellige plasser?

 

Kjøp deg Steelseries 7G. Beste tastaturet på markedet.

 

Hvilken bakgrunn har du som støtter en slik uttalelse?

 

Har du prøvd noen av de populære merkene som Filco, Das eller kanskje Déck?

 

Glemte å si at det var etter min mening. Formulerte meg nok litt dårig, men det jeg kan si er at det er et veldig bra tastatur (ikke det beste) og hold deg unna logitech tastaturene siden kvaliteten ikke er det ypperste + at de ikke har mekaniske knapper.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 3 uker senere...

Hmm hva er galt med Logitech sine tastaturer? Har selv ett G15 tastatur her og liker det godt. Funker godt gjør det også :)

 

 

 

 

Har sett noe bilder av dette Steelseries 7G og jeg syntes det virkelig ser for tamt ut, uten noen ekstra knapper til diverse ting osv som man får på omtrent alle andre nye tastaturer...

 

 

 

 

Og hva er greia med disse mekaniske tastaturene i forhold til sånne fra Logitech og andre?

 

 

 

 

Siter selv og vurderer meg ett nytt tastatur og ser litt på G19 :)

 

 

Lenke til kommentar

Siter selv og vurderer meg ett nytt tastatur og ser litt på G19 :)

Om du liker G15 godt, er jeg ganske sikker på at du vil bli fornøyd med G19.

 

Hadde selv G15 v2 før, til jeg byttet det ut med G19. Utrolig god forbedring. Litt stiv prislapp, men er verdt det for min del.

 

Er mange kule apps du kan laste ned som du kan vise på LCD-skjermen også.

 

Synes den LCD-skjermen til G15-tastaturet er litt rotete.

Her får du en oversiktlig meny etc. Vet heletiden hva man gjør. :p Anbefales :cool:

Lenke til kommentar

Skjønner ikke hvorfor folk absolutt skal ha de dyreste og mest fancy tastaturene, da et 99-kroners tastatur fra Clas Ohlson fungerer like fint mtp. gaming. Både spillerens ferdigheter og mus-kvaliteten har langt større verdi enn tastatur.

 

Helt enig. Fikk et Lycosa tastatur til jul, og allerede etter 2 dager med minimalt forbruk begynner D-knappen og Space-knappen å bli slitt. Og det Clas Ohlson tastaturet til 100 lappen holdt god kvalitet i flere år det

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Hmm hva er galt med Logitech sine tastaturer? Har selv ett G15 tastatur her og liker det godt. Funker godt gjør det også :)

 

Har sett noe bilder av dette Steelseries 7G og jeg syntes det virkelig ser for tamt ut, uten noen ekstra knapper til diverse ting osv som man får på omtrent alle andre nye tastaturer...

Og hva er greia med disse mekaniske tastaturene i forhold til sånne fra Logitech og andre?

Siter selv og vurderer meg ett nytt tastatur og ser litt på G19 :)

 

 

 

Oi, denne tråden hadde jeg helt glemt og tar den opp igjen nå fordi jeg fremdeles ser etter ett nytt tastatur..

Jeg liker ikke G15 eller noen tastaturer som har macrorader etter raden med tab, caps, shift & controll. Det blir for mye for meg når lillefingeren min går etter tabs for å bytte våpen eller noe annet :p

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...