XuserX Skrevet 11. oktober 2010 Skrevet 11. oktober 2010 Hei Har leid ei vps server, linux debian med plesk panel. PHP Version 5.2.6-1+lenny9 Tidligere hadde jeg hosting fra hostgator, problemet er at siden funket utmerket hos hostgator men når jeg flyttet over til ny server funker ikke kodingen på websiden sikkelig. <?php include"db.php"; if ($action == "") { $sql="SELECT URL FROM radiodb WHERE AD='$radio'"; $result=mysql_query($sql); $varmi=mysql_num_rows($result); if($varmi >0){ $data=mysql_fetch_assoc($result); $URL=$data['URL']; } else{ $sql="SELECT URL FROM radiodb WHERE AD='$radio'"; $result=mysql_query($sql); $data=mysql_fetch_assoc($result); $URL=$data['URL']; } } ?> Og brukte følgende metode til å vise data i siden <?=$URL?> Hva kan dette skyldes siden den ikke funker hos mitt server?
Jonas Skrevet 12. oktober 2010 Skrevet 12. oktober 2010 Jeg tipper at short tags er slått av. Gå inn i php.ini, finn «short_open_tag = No» og bytt ut med «short_open_tag = Yes». Restart deretter apache med /etc/init.d/apache restart.
XuserX Skrevet 12. oktober 2010 Forfatter Skrevet 12. oktober 2010 (endret) Jeg tipper at short tags er slått av. Gå inn i php.ini, finn «short_open_tag = No» og bytt ut med «short_open_tag = Yes». Restart deretter apache med /etc/init.d/apache restart. Sjekket php.ini den er allerede åpent. short_open_tag = On Edit: fant problemet, register_globals var vist off skiftet til on og nå funker det. Endret 12. oktober 2010 av XuserX
Gjest Slettet-rXRozPkg Skrevet 12. oktober 2010 Skrevet 12. oktober 2010 FYI angående register_globals: "This feature has been DEPRECATED as of PHP 5.3.0. Relying on this feature is highly discouraged." Les mer om det her: http://php.net/manual/en/security.globals.php
AlecTBM Skrevet 12. oktober 2010 Skrevet 12. oktober 2010 Som sagt, ikke bruk register_globals og IKKE bruke verdier fra form direkte i SQL spørringer. DET ER FYFY. Bruk enten mysql_escape_string(), eller lær deg PDO. Anbefaler uansett å lære deg PDO
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå