Gå til innhold

Er dette normalt?


Anbefalte innlegg

Investerte nettopp i et Promise Ultra100 TX2 kontroller kort, og fikk koblet til en 120 GB WD harddisk (/me er veldig fornøyd 8) ).

 

Når den disken får større kopieringsoppgaver (par GB), så begynner lyden å tukle. Vet ikke helt hvordan jeg skal beskrive det, men det likner nesten på slowmotion til tider.

 

Lydkortet er en integrert AC97-krets på et MSI Via KT400-Ultra hovedkort.

 

Kan dette være normalt? eventuelt hva kan gjøres?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hei, det du beskriver kan muligens rettes ved å installere VIAs PCI-lathency-patch. Dette gjelder selvfølgelig kun om du har hovedkort med VIA brikker. Det er ihverfall mulig dette vil hjelpe deg... det har rettet problemer på flere maskiner jeg har sett der det har oppstått diverse problemer ved overføringer av data som er tilkoblet IDE controller kort. Ofte har (en del) av problemet vært lydrelatert.

 

Søk etter "PCI latency patch" på google så får du garantert treff. Vennligst les gjennom instruksjoner og beskrivelser du finner der NØYE siden det er en stund siden jeg brukte den patchen. Derfor, ikke stol blindt på ting som jeg har skrevet, men bruk det som en pekepinn mot å finne løsningen.

 

Her er en artikkel jeg fant fram fort. Les den

http://www.georgebreese.com/net/software/r...v014_readme.htm

 

Håper jeg har vært litt hjelpsom i det minste =)

-Stigma

Lenke til kommentar

prøvde den der latency patchen, men desverre så er systemet likedan fortsatt.

 

angående bytte i pci-porter så håper jeg dette blir en slags siste løsning for det tar ca 20 minutter å komme til og få frem pc'en, og jeg tør ikke tenke på å få den inn igjen (grøss).

 

edit: dessuten synes jeg det høres rart ut at et integrert lydkort kommer i konflikt med en pci port...

Lenke til kommentar

Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare det, men man merker tydelig at musikken går tregere og stemmene blir mørkere og mer uforståelige...

 

lyden kommer når jeg kopierer f.eks. en divx til min nye harddisk. Musikken blir med en gang normal når kopieringen er ferdig...

Lenke til kommentar

kjør lyden i realtime prioritet. mest sannsynelig vil du få lavere hastighet på kopieringen, men men. et spørsmål. kjører du en eller fkere hardisker på raid kontrolleren, og en eller flere på ide? opplevde problemer med dette en gang, at hvis jeg kjørte disk på ide, og en på raid, fikk jeg sånne rare lyder. mest plagsomt var det når lyden stoppet i ca 4 sekunder. men lyden var ikke alt thou, hele systemet lagget liksom.

Lenke til kommentar
  • 8 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...