Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig signal styrke!


Anbefalte innlegg

Jeg er da i første etasje i ene enden av huset, der har jeg en Laptop og en xbox 360 med wireless adapter, internette på pc-en er veldig treigt! skal jeg se en youtube video på 1 min, må jeg kanskje vente 10 min får å laste hele på 360p, signal styrken er på en rundt 2-4 av 5 bar. Når det gjelder xboxen så er den på null bar, noen få ganger 1 av 4 bar, men er likevell connecta, når jeg spiller spill som halo, mw2 osv... tar det EVIGHETER å finne en match, så når jeg endelig kommer inn så lagger det hele tiden! kan jeg på noen som helst måte forbedre signal styrken på både pc-en og xboxen?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det du kan gjøre som for enkelte hjelper er å lage en enkel reflektor av en pringlesboks eller et tykt ark med sølvfolie. Bøy ut til en halvmåneform. Plasser reflektoren bak antennen på ruteren slik at signalet blir samlet i retning av plasseringen til mottakerpc/xbox.

 

Om du har mye solide vegger som signalet skal gjennom er det ikke sikkert at dette hjelper tilstrekkelig men det er et gratis triks som bør prøves før du eventuelt må kjøpe en kraftigere ruter. For mitt vedkommende gjorde dette knepet at min søster deler internett med mine foreldre fra ett hus til ett annet med over 80 meter avstand :)

Lenke til kommentar

- Flytte senderen nærmere

 

- Bruke kabel i stedet, om mulig

 

- Bruke homeplug i stedet for trådløs (dyrt, men prktisk/enkelt)

 

- Se om du får bedre signal på en annen senderkanal (kan justeres i senderen)

 

- Kjøpe eller mekke selv en antenne som kan fokusere signalet på en slik måte at det sendes sterkest akkurat i delen av huset der PCen og XBOXen din står. En retningbestemmt antenne med andre ord. Kjøpt antenne avhenger av at det faktisk er mulig å sku av antennene på den. Hjemmelaget antenne kan du fikse selv med enkle husholdingsartikkler på 15minutter og yter like godt som rimelige antenner som du får i butikken om du lager den korrekt (+9DB). For instruksjoner/designdokument bare google "windsurfer" or les nøye instruksjonene.

 

Rådene her er ikke i noen spesiell rekkefølge/prioritet vel og merke, men der har du et par ting du kan undersøke utenom å måtte kjøpe en bedre sender.

 

-Stigma

Lenke til kommentar

Det som skjer nå er at, hvis jeg for eksempel downloader noe, så er den på 2-3 kb/s så kan den skyte opp til 400-500 kb/s i kanskje 10 sek og så stuper den ned igjen, og sånn går det hele tiden, opp og ned, samme når jeg laster en youtube video, den load greia stopper helt opp, så går det kanskje 10-30 sek så plutselig loader den fort i et øyeblikk så stopper den igjen, har det noe med signal styrken å gjøre?

Lenke til kommentar

Skal ikke sjekke kvaliteten, det er et problem når jeg er på internett, når ejg er på youtube for eksempel så er det ikke fordi jeg sjekker kvaliteten, jeg er ganske mye på youtube, og jeg har et problem når jeg skal se på youtube at det tar 100 år å laste videoen pluss mange andre ting på spill og når jeg laster ned ting, men nettfart og speedtest viser at jeg har

5 mbit/s nedlasting og 1 mbit/s opplasting og 20 i ping/ventetid, så derfor lurer jeg på om hva som gjør nettet så dårlig og hva jeg skal gjøre får å fikse det, det er det jeg er ute etter

Lenke til kommentar

Det vet jeg ikke, men dette har funket greit før, hatt denne ruteren i et par år og det er får et par måneder siden problemet kom, tok en sånn test video på youtube og den var veldig bølgete, 5mbps i ca en liten stund 5-10 sek eller no, så stuper den ned på 0 kbps og blir der en 20-30 sek, så kommer den opp på 5mbps igjen og det samme skjer om og om igjen, men det skjer med andre ting også, hvis jeg laster ned noe frå internett er det akkurat det samme, høyt oppe en liten stund så rett ned på 0 en stund.

Lenke til kommentar

Ja det skjer på andre ting også, når jeg laster ned f.eks updates til spill så står det hvor mye kb/s, og en sånn diagram som viser hvor høy hastighet det har vært hele tiden, og den diagrammet viser at hastigheten går i bølger fra 0 til 500 og ned igjen, det er på omtrent alt, nett tv, downloader, når jeg åpner sider så noen ganger går det fort og normalt andre ganger må jeg vente kjempe lenge, mener du med den laptopen jeg bruker nå som jeg skal prøve helt ved ruteren? har prøvd 2 ganger før og den ene ganger så forsvann problemet og den andre ganger var det d samme problemet men jeg kan prøve igjen

Lenke til kommentar

Nå har jeg tatt laptopen opp og satt meg 1 meter unna rutern, men akkurat samme problem, gjelder ikke bare youtube stort sett alt, så hva kan problemet være?

nå trengs mer info.

 

Hvilken nettleverandør har du?

hvaslags boks står det "foran" routeren (hva er koblet i WAN-porten på D-Link Routeren)

 

Har du prøvd å koble laptopen rett i routeren med kabel? (hvis problemet er det samme her kan vi utelukke trådløst.)

 

hvilken firmware er det på D-Link Routeren?

Lenke til kommentar

Det aner jeg ikke, men det har jo gått greit før

vi kan ikke hjelpe deg hvis vi ikke får mer info. nettleverandør som du betaler regning til, og modem/ruter som du finner ved å følge ledningen ut av porten merket "WAN" i Dlink'en.

 

Mener det er Canal digital som er nettleverandør

Dlinken er kobla til 2 bokser, den ene er en slik en:

http://i51.tinypic.com/2l494x.png

og den andre ser slik ut:

http://i52.tinypic.com/2uq1yww.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...