Gå til innhold

Linksys WRT54GL som er svært ustabil


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Kjøpte 2 stk Linksys WRT54GL, siden disse regnes for å være svært stabile. Den ene skulle jeg bruke hjemme sammen med et Canal Digital modem. Den andre brukes der jeg jobber frivillig.

 

Jeg har hatt store problemer med begge disse. Den hjemme skrur av og på det trådløse, og er spesielt ustabil hvis det er flere pc-er oppkoblet. Den har også problemer hvis den kjøres på kabel. Plutselig går alt veldig tregt. Ping timeouts på opptil 48% loss.

 

Den andre mister også linja. Den står koblet opp på et Ventelo-modem. Kan være på i 3 dager og så kutter den ut. Må stadig ta omstart på den, og noen ganger virker det som den "resetter" ting uten at jeg har bedt om det.

 

Prøvde å legge inn Tomato på den jeg har hjemme. Da var den oppe i noen dager før den begynte å tulle det til igjen. Samme med siste firmwareoppgradering.

 

Er det noen andre som har problemer med denne routeren? Den er jo kjent for, i hvert fall i gamle dager, å skulle være svært stabil, så jeg forstår ikke hvorfor den ikke klarer å gjøre jobben sin.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hm, prøv å mat den inn med DD-WRT firmware til den da? Jeg har det og har aldri hatt et problem med den siden jeg installerte den nyeste firmwaren for 1 år siden, å da har den stått på så å si hver dag.

 

Heia!

 

Nei, jeg har foreløpig kun testet Tomato og original firmware (siste oppdatering), men jeg fikk en kamerat i Ventelo til å teste den litt. Han bruker nå DD-WRT på den, så får vi se hvordan det går.

Takk for svar!

Lenke til kommentar

WRT54GL er en router som ble lansert i 2002. Dagens modell er dermed basert på kravene fra den tiden.

Jeg har derfor sluttet å anbefaler den routeren for et par år siden.

 

Nyere routere har mere minne, raskere prosessor, gjerne Gigabit og 11n-trådløsnett.

 

Jeg har testet en WRT54GL med Tomato og DD-WRT og begge tålte ca 1000 samtlige forbindelser mot nettet (man kan bruke opp disse med f.eks en bittorrentbruker). WRT54GL tåler alså normal trafikk uten særlige problemer.

 

Hvorfor din stoppet opp, er ikke så lett å si. Det kan være et varmeproblem på CPU eller trådløsnett, evt mange forbindelser.

Lenke til kommentar

WRT54GL er en router som ble lansert i 2002. Dagens modell er dermed basert på kravene fra den tiden.

Jeg har derfor sluttet å anbefaler den routeren for et par år siden.

 

Nyere routere har mere minne, raskere prosessor, gjerne Gigabit og 11n-trådløsnett.

 

Jeg har testet en WRT54GL med Tomato og DD-WRT og begge tålte ca 1000 samtlige forbindelser mot nettet (man kan bruke opp disse med f.eks en bittorrentbruker). WRT54GL tåler alså normal trafikk uten særlige problemer.

 

Hvorfor din stoppet opp, er ikke så lett å si. Det kan være et varmeproblem på CPU eller trådløsnett, evt mange forbindelser.

 

 

Antall forbindelser går det an å justere slik at man kan ha max 4096 forbindelser hvis jeg ikke tar helt feil, har vel hatt opp imot 3-4k forbindelser samtidig, å det gikk bra ihvertfall.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...